Jump to content

En mulighet til å si sin mening om å bevare etanolfri bensin 98 oktan E0

Hakkannen

Recommended Posts

S/Y Emma skrev for 20 timer siden:

Håper virkelig de tar til vettet og beholder 98 etanolfri. Å presse etanolinnhold på all bensin, er intet annet enn symbolpolitikk/grønnvasking som gjør mer skade enn nytte.

Eller kanskje målet er å ødelegge alle gamle motorer så man må kjøpe nye?

Om vi skal være litt konspiratoriske er nok et ønske med å ha alt nytt og digitalisert at det gir økt mulighet for kontroll av menneskene. Og miljøkampen, nå må vi redde denne verden som er 6 miliarder år gammel dere, kan fort ses i den sammenhengen…
mange el biler er avhengig av å koble seg opp mot en server for å starte. Det snakkes om ar F35ene trenger det samme…

I EU der jeg er nå får man kun e10 og miljødiesel på marinaer. Sist fylte jeg i Gibraltar. Der var dieselen «free of all environmental shit» som de sa 😊

Bitteliten skrev 25 minutter siden:

Om vi skal være litt konspiratoriske

Det synes jeg ikke vi skal.

Er det noe som tyder på at konspirasjonsteorier er annet enn akkurat det? Selv om ikke alle politiske beslutninger eller samfunnsdebatter er like gode, betyr ikke det at det er en ond plan bak.

Putin f. eks, har en ond plan. Det viser handlingene, det er ikke konspiratorisk å påpeke det. Det er ikke konspiratorisk å argumentere saklig mot f. eks. biodrivstoff, og peke på hvor politikerne bommer.

Men å hevde at det er en overordnet plan, på tvers av partigrensene, der "deep state" er enige om mål som ikke tåler dagens lys, er ren konspirasjonsteori. Se for deg møtene! Tenk helt gjennom.

Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis.

Fra ST1 sine nettsider:

Sitat

Vår 98 oktan bensin er etanolfri, men følger europeisk standard for merking (E5). Merkingen forteller hvor mye etanol produktet kan inneholde, men ikke hva det faktisk inneholder.

...og fra Esso:

Sitat

Vår Blyfri 95 å har bensinkvaliteten E10, som inneholder opptil 10 volumprosent bioetanol. E10 er et drivstoffalternativ med økt innblanding av bioetanol for å møte kravene og forventningene til mer bærekraftige drivstoffløsninger. For kunder som ikke kan benytte bensin med uten 10 prosent etanol, tilbyr vi også blyfri bensin 98 uten etanol innblanding.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...