tobixen Svart Onsdag 18:03 Link til dette innlegget Svart Onsdag 18:03 https://www.nrk.no/sorlandet/hoyre-snur_-vil-beholde-98-oktan-etanolfri-1.17435867 Endelig et motargument (fra en AP-representant) mot forslaget - hele forslaget er unødvendig detaljstyring og symbolpolitikk, så lenge det finnes etterspørsel for etanolfri 98-oktan, så vil det finnes tilbud. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Hakkannen Svart Onsdag 19:23 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Onsdag 19:23 tobixen skrev 1 time siden: hele forslaget er unødvendig detaljstyring og symbolpolitikk, så lenge det finnes etterspørsel for etanolfri 98-oktan, så vil det finnes tilbud La oss nå håpe det. Har sett unødvendig detaljstyring før, uten at man har hørt særlig på folket, så tenker likevel det er godt hvis man får bestemt at 98-oktanen skal forbli etanolfri😊 Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart Onsdag 19:48 Link til dette innlegget Svart Onsdag 19:48 tobixen skrev for 2 timer siden: Jeg lurer fortsatt på hva de partiene som ikke stemmer for forslaget har for argumentasjon. Jeg lar meg kanskje mest skremme av hvor høyt mange har kritisert regnskognedbrenning for å produsere vår E10 tilsetning... og så transportere E10 med hydrokarboner rundt en halv klode... også hevde at E10 er et fantastisk miljøtiltak Politikere som ikke ser hvor sykt dette er, har vel ikke argumenter, kun influensermanus som leses opp av en papegøye... Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 23 timer siden Link til dette innlegget Svart 23 timer siden Godt at politikerne snur rette veien også av og til og ikke BARE tenker på seg selv og politiske billigpoeng men en skal vel ikke helt underslå at det at valgkampen er i gang kan ha med saken å gjøre... dieselfan skrev for 10 timer siden: Jeg lar meg kanskje mest skremme av hvor høyt mange har kritisert regnskognedbrenning for å produsere vår E10 tilsetning... og så transportere E10 med hydrokarboner rundt en halv klode... også hevde at E10 er et fantastisk miljøtiltak For noe sånt som 10-20 år siden var der en kar (Trygve Hegnar?) som regnet litt på konsekvensen av 100% etanoldrivstoff og fant at om en tar ALL skog i Norge til etanolproduksjon så ville vi hatt nok drivstoff til 3 måneder... Ikke ta tallene mine helt bokstavlig for det er lenge siden... men jeg mener de er nærme nok til å illustrere poenget... dieselfan skrev for 10 timer siden: Politikere som ikke ser hvor sykt dette er, har vel ikke argumenter, kun influensermanus som leses opp av en papegøye... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
tobixen Svart 15 timer siden Link til dette innlegget Svart 15 timer siden Det har vel også vært gjort forskning som tilsier at det koster mer enn en liter diesel å produsere en liter med biodrivstoff (det går med en god del energi til gjødselproduksjon, etc). ... så kan vi jo bruke avfall for å lage biodrivstoff i stedet for å kappe ned regnskog og dyrke mais. Det er en fin tanke, og fungerer nok til å drive ett og annet kjøretøy rundt, men det skalerer ikke - det er ikke nok avfall til å holde alle hjulene i sving. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
J-Å Svart 13 timer siden Link til dette innlegget Svart 13 timer siden Jeg drikker etanol og koker på etanol, det får holde. Men jeg hadde gjerne sett at prisen kom ned på den samme som E10. Jeg lurer litt på hvor mye de 10% utgjør på prisen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.