Jump to content

Rengjøring turbo VP D6

Marex350CC

Recommended Posts

Jeg vet ikke, men turboen er vannkjølt. Kanskje du finner grønt vann under de blindpluggene. 

Men, hvorfor mener du at det er behov for å rengjøre turboen?

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Brigg skrev for 3 timer siden:

Jeg vet ikke, men turboen er vannkjølt. Kanskje du finner grønt vann under de blindpluggene. 

Men, hvorfor mener du at det er behov for å rengjøre turboen?

Turboen er gåen og må skiftes i følge mekaniker. Dette kan ikke gjøres når båten ligger i sjøen da det er risk for vanninnsig når eksosslange fjernes fra eksosbend. ( motor ligger lavt).

Hørt at det går å rense/smøre sot og eventuell rust så turbinen snurrer/turbo kan fungere noen måneder til. Kan da bytte turbo i høst når båten er på land.( dyrt med serviceløft..)

Jeg har også en D6 og blir litt nyskjerrig på hvilke symptomer du opplever som tilsier defekt turbo. Jeg spør for å lære, ikke for å kverulere🙂

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

Marex350CC skrev 46 minutter siden:

Turboen er gåen og må skiftes i følge mekaniker. Dette kan ikke gjøres når båten ligger i sjøen da det er risk for vanninnsig når eksosslange fjernes fra eksosbend. ( motor ligger lavt).

Kan du ikke plugge slangen ?

Brigg skrev 1 time siden:
Brigg skrev 1 time siden:

Jeg har også en D6 og blir litt nyskjerrig på hvilke symptomer du opplever som tilsier defekt turbo. Jeg spør for å lære, ikke for å kverulere🙂

Ved gasspådrag stopper det opp vid ca 2000 rpm og motor pendler opp og ned i turtall. 

Jeg kjenner at jeg blir litt nyskjerrig på denne. Det et fint om du kan opplyse om motorstørrelse, årsmodell og timetall. På en Marex Cabriolet Cruiser antar jeg at det er en drev-installasjon det er snakk om. 

Hvilken EVC-versjon har du? Mulighet til å lese av ladetrykk? Hvilke tester har mekaniker utført for å komme frem til konklusjonen?

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...