Johnsen 204 Posted May 6 Share Posted May 6 Hei. Har en Nordan summer family 27 og en del av den innvendige teaken på skapdører, bord, hyller osv. begynner å bli sliten. Hvordan kan jeg på enklest mulig måte freshe det opp? Quote Link to post
EiSvIn Posted May 6 Share Posted May 6 Det er egentlig ikke noe "enklest" måte å gjøre det på. Først varmepistol og skrape for å forsiktig få av gammel lakk, så lett puss ned til treverk. Så teak-beis, 3-4 strøk olje eller lakk (det er litt religion hva som er "best"). Jeg lakker, og liker å avslutte med et strøk silkematt da jeg ikke er så glad i speilblanke flater. Dette er et fint vinterprosjekt, demonter et og et skap og ta med hjem for å behandle det der. Tar du "alt på en gang" så er det mye jobb å fikse opp hele interiøret. Quote Link to post
index Posted May 7 Share Posted May 7 Jeg har god erfaring med Owatrol sin teakolje. Også på lakkerte flater. Påføres med pensel til det ikke trekker mer, og tørkes over med filler for å fjerne overskudd. Det blir ikke som nytt, men det blir mye friskere. Quote "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Lars H. Posted May 7 Share Posted May 7 Noen bilder av hvordan det ser ut hadde gjort det enklere å komme med forslag til behandling. Quote Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts