Jump to content

Bella 702 erfaringer/alternativer

Luddis

Recommended Posts

Hei, dette er mitt første innlegg på dette forumet, så beklager hvis jeg gjør noen feil.

Som tittelen sier er jeg på jakt etter min første sovebåt, og etter mye leting har båten Bella 702 hvert den båten som jeg har hatt skikkelig sansen for. Er veldig fan av innredningen både inni cabinen og ute bak. I tillegg er det en båt som bruker lite diesel og som det virker at det er god tilgang til motoren som gjør vedlikehold/reparasjoner mye lettere. Men problemet er at den ene som jeg så lå ute på finn.no ble solgt og jeg finner ingen andre. Så jeg lurte på om noen hadde noen erfaring med disse båtene eller om noen hadde noen gode, lignende alternativer. Makspris: ca 150.000. Helst under.
Mvh Ludvik B.

Kommentar fra moderator:
Innlegget er redigert, fra reglene:

2. "Annonser" :

Forumet skal være til nytte for alle, innlegg med annonsepreg er ikke tillatt.

Samme gjelder etterspørsel av privat hjelp utenfor forumet. Typisk fordi man ikke har lyst til å betale verkstedpris eller stå i verksted-kø.
Slike emner/innlegg kan bli slettet uten varsel.

• Liggende, stående eller slengende i teksten vil medføre sletting.
  • Markedsføring av egne annonser på Finn eller andre steder er ikke tillatt.

Vi har et Ønskes-marked for båt, båtrelatert utstyr/deler og praktisk assistanse.

Jeg har en Bella 703 og er vældig tilfreds med det brug jeg har af den.

Hvor gammel er båden ?

Hvor sidder motoren (inde i kabinen eller udenfor agter ?

Hvad er det for en motor ? -og hvor mange heste har den ?-som regel 27 eller 40

Hvor slidt er interiøret ? og stofbetrækket på stole m.m.?

Vi bruger vores 703 til weekendture og som trailerbåd i Danmark. Derudover bruges den til praksisbåd til Navigationskurser.

Sejler godt i 5-7 knob men er ikke god når vind/bølger kommer ind agten for tværs (det er der ingen snekker der er)

Motoren (yanmar) støjer lige rigeligt når den får mange omdrejninger. 

Men med 2 ikke for høje (jeg og fruen er 1,70 høje begge 2) er det en udemærket båd.

Båten var en 2001 modell med 27hk yanmar som satt utenfor i akter. Interiøret virket veldig godt tatt vare på. 
Fint å høre at du er fornøyd med båten. Syntes det er veldig synd at jeg ikke finner noen andre til salgs. Er det veldig få modeller som ble lagd?

Få en sejltur med en lignende båd. Mit største anke på båden er støjen fra motoren, som for mig er irriterende stor.

Der er lavet mange både med det skrog fra Bellaværftet, men indretningen er ændret hen over årene.

Med en båd i den alder, må du forvente at der kommer nogle vedligeholdelsesomkostninger over tid.

Hvis det er 1. båd ville jeg måske kikke efter en anden båd i den billige prisklasse f.eks :

https://www.finn.no/mobility/item/401192128

Så finder du også uf af om bådlivet er noget for dig OG din familie......

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...