Jump to content

Hvor like er CAV 296 og 796-filtere? (Diesel/vannavskiller)

subwoofer

Recommended Posts

Utover lengden på filterinnsatsen og skruen som holder bunnglasset på plass, er det noen vesentlige forskjeller som gjør at man ikke kan erstatte skruen med en lengre og sette inn en 796-innsats der det i dag er en 296-innsats? Det er et CAV296 som står i båten per i dag, men jeg regner det for sannsynlig at det er for lite gjennomstrømning i det til at det holder følge med den nye motoren (dvs jeg har fått beskjed om å regne med alarm på railtrykket med det filteret). Veeeldig lavthengende frukt å skaffe et 796-filter og bare bytte over deler når/hvis problemet oppstår.

Det spørsmålet kunne jeg ha hjulpet deg med i fjor da jeg hadde en original CAV filter katalog på kontoret men den gikk i søppla når jeg ryddet kontoret etter 25 år.
Du får sende en mail til Sørensen og Balken som importerer Delphi filter ....som Lucas/Cav heter i dag.
Er dette firmaet som eier Bilxtra kjeden så mulig du kan få hjelp i en av butikkene hvis det er noen voksne på jobb.
Men jeg tror du har rett att det er samme diameteren på filtret slik att holderen skal passe.
Fritt i fra husken så er det 45 l/t på HDF296 og 90 l/t på HDF796

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...