Rune.f Startet 11.Mai Link til dette innlegget Startet 11.Mai Motor 300tim. Tok service på motor, olje/filter, termostat, plugger, bensinfilter, blokkanoder, girolje, regreim. Aldri sett motorlampe blinke på instrumentet før, var ute å satte line i kveld å den kom sporadisk på noen ganger, motor går like fint som den alltid har gjort. Hva er det som aktiverer varselsymbolet på denne motoren, kun olje og vanntemp ? eller varsler det også service intervall ? var litt pussig att det blinket på nøyaktig 300tim. Sitér dette innlegget Link to post
Rune.f Svart 11.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai Fant ut det selv, det er service varsel som kommer hver 100tim, her link på hvordan å nullstille instrumentet. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 12.Mai Link til dette innlegget Svart 12.Mai denne "lampa" kan også indikere feilkoder, feks 2 + 8 blink = error 28 , for lav kjølevannstemp eller hva det var på min F115 Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Rune.f Svart 12.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai Takk for innspill Ivar, mener du da att den blinker 8 ganger med mellomrom å så 8 ganger til ? Har solid kontrollstråle så tok ikke med impeller på denne servicen, men skal for sikkerhets skyld måle blokk å topplokk temp med "pistolen". Termostaten burde vel være ca65gr på denne så topplokk burde vel ligge deromkring i temp. Har du alle feil kodene på denne "motorlampen" ? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 12.Mai Link til dette innlegget Svart 12.Mai det ligger noen manualer i dokumentarkivet, jeg har lastet ned den som er for 80/100hk i den tro at feilkodene er de samme på min F115 Ja, blinker feks 3 ganger, så en kort pause og så 8 ganger til Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Rune.f Svart Lørdag 18:52 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Lørdag 18:52 Ivar Har 4 blink + 8 blink noen ganger, fikk det i dag på full gass, hadde akkurat storservice ink termostat bytte, vet du helt sikkert hva 4+8 er ? Finnes det 4+9 ? Finner ikke disse dokument arkivene😔 2006 f50 med injectorer. Sitér dette innlegget Link to post
Rune.f Svart Søndag 08:15 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Søndag 08:15 Ingen her inne som vet dette med motorlampe varsel på Yamaha instrumentet ?? Har googlet "verden rundt" å kun funnet ut hva 2×8 blink er. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart Søndag 08:34 Link til dette innlegget Svart Søndag 08:34 Ville tatt kontakt med en Yamaha forhandler. de burde kunne fortelle deg det eller sette på diagnoseutstyr Lykke til. Typiske alarmer er jo når det er for dårlig kjøling eller for høy temperatur. Har du noe grums i kjølevannsinntaket? Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
x17 Svart Søndag 08:49 Link til dette innlegget Svart Søndag 08:49 Etter kjapt google søk: A Yamaha F50 error code 48 indicates a problem with the digital display's communication with the engine's computer (ECU). It suggests a faulty wire harness or an issue with the ECU itself, causing incorrect data transmission. This can manifest as beeping sounds, voltage drops, and a malfunctioning display. Link til koder: https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.cdielectronics.com/wp-content/uploads/2016/12/M.E.D.S.-Yamaha-Fault-Code-List1.pdf&ved=2ahUKEwiXp8b46c-NAxXDCRAIHXX7M04QFnoECCQQAQ&usg=AOvVaw3dWk4nmTGhLyMi8uKMvCIZ Sitér dette innlegget Link to post
Rune.f Svart Tirsdag 19:25 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Tirsdag 19:25 Har nå funnet ut dette med "motorlampen", kommer tilbake med ett ryddig svar når jeg har prøvd prosedyren. Jeg har ingen alarm/piping, ingen olje symbol, ingen kjølevanns temp symbol mm, kun denne 4+8, mener jeg har fått prosedyren for å få fram en feilkode, skal prøve i morgen. Kan være kjekt å vite for andre Yamaha eiere. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.