RITS Startet 21.Januar.2006 Del på Facebook Startet 21.Januar.2006 http://www.smp.no/default.asp?page=1024&item=581188,1〈=1 Ja havet er ikke til å spøke med..... Sitér dette innlegget Ex 1963 Furuholmen 52 Detroit V8-71 - Ex 1986 Fairline Forty VP TAMD 60C Ex 1994 Bayliner 4788 Pilot House Hino WO6D-TI - Ex 1984 Coronet 38.1 Mediterranean VP TAMD 70E Ex 2006 Bavaria 42 Sport VP D6-310 IPS 500 1997 Fairline Squadron 50 VP TAMD122 HP Link to post
Røylen Svart 22.Januar.2006 Del på Facebook Svart 22.Januar.2006 Nettopp, men dersom man skulle finne på å "spøke" med det, bør fartøyet være utrustet i hht. lover og regler. Det antas at messa befinner seg i overbygningen på shelterdekket, innenfor de fem lysventilene (som journalister kaller koøyer) på bb. side. Lastemerket antydes på dette bildet av stb. side og shelterdekket, dvs. dekket som messa trolig ligger på, er nærmeste dekk over lastemerket. Nærmeste dekk over lastemerket kalles fribordsdekk eller arbeidsdekk. I hht. bygge- og utrustningsforskrift for fiskefartøyer, § 2-12 (1), skulle det vært hengslede blindlokk på disse lysventilene. Bildet i Sunnmørsposten avslører totalfraværet av slike........ Hengslede blindlokk sikrer hurtig og vanntett lukning dersom glasset er slått inn, men det bør tilføyes at det ikke er "forbudt" å bruke slikt utstyr preventivt i svært hav. Episoden bagatelliseres og latterliggjøres ved å fokusere på de ødelagte gardinene. Det fatale er imidlertid at det trolig nettopp er gardinene som "er skyld" i at hengslede blindlokk ikke er forskriftsmessig anbrakt ved lysventilene. Slike blindlokk er jo å anse som skjemmende bælverk fra et interiørarkitekttonisk ståsted. Med forbehold om at antakelsen vedrørende messas plassering om bord er korrekt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.