Bitteliten Svart 18.Mai Link til dette innlegget Svart 18.Mai @Gunga Din mine Andersen vinsjer går begge veier. En lett og en tung. Ulike gir. Er en splint inni som slår om Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 18.Mai Link til dette innlegget Svart 18.Mai @Bitteliten Det gjör alle mine også.... Men jeg hadde ett-gir ST Andersen innen jeg fikk skiftet. Bruker spinnaker fallet mye til å heise opp gummibåt en på dekk... Da er det bra med både ST og to gir Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Steihy Svart 18.Mai Link til dette innlegget Svart 18.Mai Gunga Din skrev 7 minutter siden: Steihyjeg mente vad jeg skrev.. Som sagt trodde jeg det. Nå har jeg selv brukt ST lenger oppe i tråden uten å forklare, så for helt uinvidde kunne det se ut som en forklaring på begrepet. Selv om en må snu på bokstavene for å få det til. Det med et gir visste jeg ikke. Sitér dette innlegget Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis. Link to post
Bitteliten Svart 18.Mai Link til dette innlegget Svart 18.Mai Jeg har en visj bit på drillen. Brukes på tyngre løft i masta. Kosta 500kr Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 18.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai Hei. Diameteren på trommelen er ca. 81 mm. På lågaste gir tek det ca. 6 1/4 tørn med sveiva for å dreie trommelen ein omdreining. På høgaste gir tek det ca. 3 1/8 tørn å dreia trommelen ein omdreining. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 18.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai Hulda skrev for 3 timer siden: Kan måle mine minste Andersen når jeg er nede på båten. Takk. Mål gjerne omkretsen med ei snor, om det vanskeleg å måla diameteren nøyaktig. Sitér dette innlegget Link to post
Steihy Svart 18.Mai Link til dette innlegget Svart 18.Mai Dobbelpost. Sitér dette innlegget Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis. Link to post
Ask Svart 18.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai Gunga Din skrev for 1 time siden: @Steihyjeg @Ask Med tumstock 12 cm diameter og ca 15 höy Takk @Gunga Din Er det tautrommelem som er 12 cm i diameter? Gidd du måla omkretsen på tautrommelen? Eventuelt måla med ei snor og legga snora på tommastokken. Eg gløymde å skriva at storseglfallet er festa i mastetoppen, går ned til ei blokk på seglet, før fallet går til mastetoppen, og vidare ned til vinsjen. Det er jo utveksling det og. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 18.Mai Link til dette innlegget Svart 18.Mai Hei @Ask her er en side med Andersen winchar https://www.navinordic.com/segel-och-dack/winchar/andersen-vinschar/winchar-manuella/selftailing-winchar der kan du klikke deg videre….. nå kom det inn en skildpadde i havnen….er tilbake straks Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Gunga Din Svart 18.Mai Link til dette innlegget Svart 18.Mai Skilpadden svømte bortover…fikk ingen bild tilbake til winch husk isolasjonen (plast) mellom winch og maste-beslaget. førr kunde man kjøpe disse løse…..men finner det ikke idag Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Hulda Svart 18.Mai Link til dette innlegget Svart 18.Mai Enda bedre, her har du målene på alle sammen, tatt fra Rostan Andersen. Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 18.Mai Link til dette innlegget Svart 18.Mai Ask skrev for 4 timer siden: Hei. Diameteren på trommelen er ca. 81 mm. På lågaste gir tek det ca. 6 1/4 tørn med sveiva for å dreie trommelen ein omdreining. På høgaste gir tek det ca. 3 1/8 tørn å dreia trommelen ein omdreining. Da har du en vinsj som ut fra vanlig beregning er ca 40 på laveste og ca. 20 på høyeste. Og det burde være mer enn nok med dobbelt fall. Men det er veldig gunstig pris på denne da (bør jo finne ut om bildet stemmer, og hvorfor den evt. er nedsatt så mye) Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 19.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai J-Å skrev for 20 timer siden: Da har du en vinsj som ut fra vanlig beregning er ca 40 på laveste og ca. 20 på høyeste. Og det burde være mer enn nok med dobbelt fall. Men det er veldig gunstig pris på denne da (bør jo finne ut om bildet stemmer, og hvorfor den evt. er nedsatt så mye) Hei. Takk for tips @J-Å. Eg har tinga vinsjen. Eg hadde bestemt meg for å kjøpa fira stk., men dei hadde berre ein att. Watski sluttar å setja vinsjane til Sekden. Det var altså lagertømming som var årsaka til den relativt låge prisen. Ein vinsj er øydelagt. Eg får sjå kor lenge dei andre vinsjane virkar. Då blir tråden avslutta. Takk for alle svar. Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 19.Mai Link til dette innlegget Svart 19.Mai Ask skrev 46 minutter siden: Då blir tråden avslutta. Du spanderer vel et bilde med vinsjen ferdig montert og testet, før du stenger tråden helt? Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 19.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai J-Å skrev 54 minutter siden: Du spanderer vel et bilde med vinsjen ferdig montert og testet, før du stenger tråden helt? Ja Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 19.Mai Link til dette innlegget Svart 19.Mai Det pleier å gå dårlig å erklære en tråd for stengt… Ta vare på den gamle, om du har flere tilsvarende ombord. Kan bli en donor. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.