Jump to content

Pasarelle, hvem kan fikse slike? Helst på Sørlandet.

finnmarken

Recommended Posts

Hei, 

Jeg har en slik pasarelle bak på badeplattformen, men den starter ikke. Det strøm til styreknappene, men den starter altså ikke. Jeg kan ikke noe om slike, men den er hydraulisk. 

Noen her som kan noe om slike eller hvilke verksteder som kan fikse sånt? Helst på Sørlandet?

Tviler på de er beregnet for løfting. om du vet hvilket fabrikat dette er så finner du vel data på nett! Er vel ikke mange båter i Norge som har passarelle.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

finnmarken skrev 30 minutter siden:

Takk for svar. Håper jeg har funnet en nå. Noen som vet om slike er sterke nok til å løfte 10-11 fots rib med 10 hk? 

det kommer helt an på innfestingen i skroget  det er nok den som ryker. Da jeg hadde NordWest 420 løftet vi en Williams 285 turbojet med pasarellen på ca 320 kg med full tank- men innfestingen var meget solid. Og badeplatformen var solid.

En liten RIB som du beskriver som veier kanskje 100 kg tenker jeg går helt fint om innfestingen er solid.

Utover det så er jo ikke i disse så veldig kompliserte. Det er strøm til en styringsboks - og den boksen styrer pumpa og ventilene til hydraulikken. Jeg hadde sjekket om det er strøm frem til de to delene. Ettersom den overhode ikke virker så er det trolig årsak et sted der. På min fra Bezensoni var det også et IR øye som mottaker for fjernkontrollen. Og en bryter på akterdekket som styrte pasarelleb

Ifølge ryktene er passareller en måte å senke dyre båter på også, ryktebørsen sier at skroget på Lamborghini-yachten som gikk ned i Miami var tett når de hadde tømt den for vann, og at passarellen var det laveste punktet i skrogen det kunne ha kommet inn vann.

Hei, jeg ble tipset om Batteri elektro i Arendal. Dette er nok i hovedsak et bilverksted, men de gjør også jobber i båt. 

Jeg har brukt dette verkstedet på bil mange ganger og vært fornøyd. Ellers er de også godt kjent for å fikse dieselvarmere. 

Har god tro på at de fikser dette. 

Jeg kan oppdatere her etter at de har vært i båten min onsdag 28. 

subwoofer skrev for 6 timer siden:

Ifølge ryktene er passareller en måte å senke dyre båter på også, ryktebørsen sier at skroget på Lamborghini-yachten som gikk ned i Miami var tett når de hadde tømt den for vann, og at passarellen var det laveste punktet i skrogen det kunne ha kommet inn vann.

Kan du forklare dette litt bedre? Hvordan kom det vann inn ved passarellen?

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...