Polar 29 1988 Startet 21.Mai Link til dette innlegget Startet 21.Mai Hei. Skal hjelpe min far med å bestille vifterem/ til hans Yanmar 4LHA-DTP. Noen som vet hvor jeg får tak i riktig modell med en ålreit kvalitet? Gjerne original. 👍 Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 21.Mai Link til dette innlegget Svart 21.Mai Kilereimer kan kjøpes hos jernvare, Tess, +++ ta med den gamle reima. På reima står det koder som gjør at en dyktig ekspeditør Finn rett reim. Normalt opplyser produsenter nå at 1/2" og 13 mm reimbredde er samme dimensjon. Teoretisk skiller det 0.3mm Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 21.Mai Link til dette innlegget Svart 21.Mai Du skal ha kilereim 13*1180 kvaliteten er god nok på de du finner i butikken Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 22.Mai Link til dette innlegget Svart 22.Mai Om du vil ha gode tips om hvor du kan kjøpe reim så anbefaler jeg at du deler hvor du holder til, så kan du få lokale råd.. Vi vet jo ikke om du holder til i Kirkenes eller Halden, eller kanskje noe midt i mellom... Sitér dette innlegget Link to post
Polar 29 1988 Svart 22.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai dieselfan skrev On 22.5.2025 at 14.47: Om du vil ha gode tips om hvor du kan kjøpe reim så anbefaler jeg at du deler hvor du holder til, så kan du få lokale råd.. Vi vet jo ikke om du holder til i Kirkenes eller Halden, eller kanskje noe midt i mellom... Vis hele sitatet Fredrikstad 😅 Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 22.Mai Link til dette innlegget Svart 22.Mai Der er ikke jeg til mye hjelp men det er mange frender i det området som sikkert hjelper deg med en lokal anbefaling 👍 @Komodo @lurvetass andre ? Sitér dette innlegget Link to post
lurvetass Svart 22.Mai Link til dette innlegget Svart 22.Mai https://www.ragnarringstad.no/verksted-gressvik Der er Yanmar salgs- og servicesenter. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
dieselfan Svart 22.Mai Link til dette innlegget Svart 22.Mai ..som et olja lyn 😁 Sitér dette innlegget Link to post
lurvetass Svart 22.Mai Link til dette innlegget Svart 22.Mai Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Polar 29 1988 Svart 25.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai lurvetass skrev On 22.5.2025 at 17.59: https://www.ragnarringstad.no/verksted-gressvik Der er Yanmar salgs- og servicesenter. Vis hele sitatet Takk 🙏 Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 25.Mai Link til dette innlegget Svart 25.Mai dieselfan skrev On 22.5.2025 at 17.53: Der er ikke jeg til mye hjelp men det er mange frender i det området som sikkert hjelper deg med en lokal anbefaling 👍 @Komodo @lurvetass andre ? Vis hele sitatet Så ikke den referansen før nå, får av en eller annen grunn ikke varsler... Uansett, støtter forslaget om Ragnar Ringstad, som nå ikke bare er Volvoforhandler, men også Yanmar. Andre steder du kan få tak i slike reimer av høy kvalitet er Tess og Industrihydraulikk. Det å handle på Industrihydraulikk er imidlertid ikke så enkelt lenger for privatpersoner med mindre du kjenner en av de som står bak disken. Når det gjelder det standardmålet som er oppgitt litt lenger opp så vær obs på at det forutsetter at ingen har "tuklet" noe med f.eks. reimskiver osv. (som jeg har gjort...). Jeg må derfor ha kortere reim enn originalt. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
El barco de Sol Svart 26.Mai Link til dette innlegget Svart 26.Mai Til vår Yanmar kjøpte jeg alt hos Yanmar i Moss. Utrolig god service,hjelpsomme og flotte folk. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 26.Mai Link til dette innlegget Svart 26.Mai Er 13x1180 reima riktig så fåes den der man selger bildeler feks bilxtra eller bt. BCP har helt sikkert men de er ikke hissige på å selge til mannen i gata. Jeg har dog en konto som kan brukes så send en IM så ordner det seg....eller hva Komodo? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.