Maika Startet 22.Mai Link til dette innlegget Startet 22.Mai Jeg har et dusjblandebatteri som vist på bildet under: Jeg vil bruke det til saltvann, og for å unngå at det står konstant trykk på dette, så vil jeg styre saltvannspumpen med en trykk-knapp jeg har som er av god kvalitet og tåler vann: Jeg vil ta ut blandehåndtaket og montere bryteren der i stedet, men hullet er noen millimeter større enn knappen. Spørsmålet er hvordan dette kan gjøres best. Den beste løsningen jeg har kommet på så langt er at jeg lager en plate av syrefast stål som knappen monteres i, og som er så stor at den fyller hele den store forsenkningen, og at jeg så limer denne fast med feks Tec7, men det er kanskje andre som har bedre forslag? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 22.Mai Link til dette innlegget Svart 22.Mai Maika skrev 44 minutter siden: men hullet er noen millimeter større enn knappen. Spørsmålet er hvordan dette kan gjøres best. Noen mm? for ut med Tec 7, eller for ut med 4 kiler (fra baksiden) og Tcc 7 i front. Eller som du sier vurder plast isteden for stål. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Big Horn Svart 22.Mai Link til dette innlegget Svart 22.Mai Kan du ikke bare få laget en skive som er stor nok til å dekke hullet før du setter inn bryteren. Ny skive og mutter som trekkes til fra baksiden. Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 22.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai Roger jo skrev for 1 time siden: Noen mm? for ut med Tec 7, eller for ut med 4 kiler (fra baksiden) og Tcc 7 i front. Eller som du sier vurder plast isteden for stål. Tror ikke jeg er komfortabel med å bruke Tec7 som foring, men mulig jeg ikke skjønte hva du mente, eller at jeg ikke har klart å forklare godt nok hva jeg skal gjøre:) (Har ikke vurdert plast i stedet for stål, det blir ikke like pent tror jeg.) Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 22.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai Big Horn skrev for 1 time siden: Kan du ikke bare få laget en skive som er stor nok til å dekke hullet før du setter inn bryteren. Ny skive og mutter som trekkes til fra baksiden. Ja, hvis jeg lager/får tak i store nok skiver som dekker de ekstra mm fra begge sider, så kan jo mutteren som allerede er på knappen brukes til å dra til disse fra hver side. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 22.Mai Link til dette innlegget Svart 22.Mai Er det en ide å beholde blandeventilen der den står, og heller bore et nytt hull for bryter mellom ventil og håndtak? Det blir kanskje det peneste… Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Maika Svart 22.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai Det er ikke behov for blandeventilen, dusjhodet har egen hendel for å åpne for vann (og jeg har ikke tenkt å montere en varmtvannstank for saltvann:), så tenker det beste er å erstatte den med trykknappen. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 22.Mai Link til dette innlegget Svart 22.Mai OK, tenkte bare det var penere å la ventilen stå igjen uten funksjon, og så bore et nytt hull for bryter i mellom, enn å kline med stålplater og tec7 for at det hele skal se hjemme-mekket ut 😊 Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Maika Svart 22.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai Takk for forslag :) Jeg håper at det enten med en stor syrefast pen skive tilpasset hele det store hullet (slik jeg opprinnelig tenkte) eller med mindre skiver slik det ble foreslått, så vil dette se relativt proft ut. (Jeg forutsetter at jeg klarer å ikke søle med tec7 hvis jeg bruker det:). Går jeg for løsningen med mindre skiver, så kan jeg jo evt. lakke den ytre skiven sort, så det blir likt som rundt der dushodet stikkes inn. Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 24.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai Honduras skrev On 22.5.2025 at 17.19: OK, tenkte bare det var penere å la ventilen stå igjen uten funksjon, og så bore et nytt hull for bryter i mellom, enn å kline med stålplater og tec7 for at det hele skal se hjemme-mekket ut 😊 Jeg tror kanskje jeg jaggu går for denne løsningen allikevel, men da med ventilen tilkoblet både saltvann og ferskvann. På den måten kan jeg enkelt skylle gjennom med ferskvann jevnlig, noe jeg tipper vil være lurt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.