Jump to content

Hvordan montere en rund bryter i et litt større hull på metall?

Maika

Recommended Posts

Jeg har et dusjblandebatteri som vist på bildet under:image.png.75cbe1d610c5d58e885a88e94c93227e.png

Jeg vil bruke det til saltvann, og for å unngå at det står konstant trykk på dette, så vil jeg styre saltvannspumpen med en trykk-knapp jeg har som er av god kvalitet og tåler vann:

image.png.ef9208d193e39ba73d0e2a45a00db587.png

Jeg vil ta ut blandehåndtaket og montere bryteren der i stedet, men hullet er noen millimeter større enn knappen.

Spørsmålet er hvordan dette kan gjøres best.
Den beste løsningen jeg har kommet på så langt er at jeg lager en plate av syrefast stål som knappen monteres i, og som er så stor at den fyller hele den store forsenkningen, og at jeg så limer denne fast med feks Tec7, men det er kanskje andre som har bedre forslag?

Maika skrev 44 minutter siden:

men hullet er noen millimeter større enn knappen.

Spørsmålet er hvordan dette kan gjøres best.

Noen mm? for ut med Tec 7, eller for ut med 4 kiler (fra baksiden) og Tcc 7 i front.

Eller som du sier vurder plast isteden for stål.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Roger jo skrev for 1 time siden:

Noen mm? for ut med Tec 7, eller for ut med 4 kiler (fra baksiden) og Tcc 7 i front.

Eller som du sier vurder plast isteden for stål.

Tror ikke jeg er komfortabel med å bruke Tec7 som foring, men mulig jeg ikke skjønte hva du mente, eller at jeg ikke har klart å forklare godt nok hva jeg skal gjøre:)

(Har ikke vurdert plast i stedet for stål, det blir ikke like pent tror jeg.)

Big Horn skrev for 1 time siden:

Kan du ikke bare få laget en skive som er stor nok til å dekke hullet før du setter inn bryteren. Ny skive og mutter som trekkes til fra baksiden.

Ja, hvis jeg lager/får tak i store nok skiver som dekker de ekstra mm fra begge sider, så kan jo mutteren som allerede er på knappen brukes til å dra til disse fra hver side. :tommel_opp:

Takk for forslag :)

Jeg håper at det enten med en stor syrefast pen skive tilpasset hele det store hullet (slik jeg opprinnelig tenkte) eller med mindre skiver slik det ble foreslått, så vil dette se relativt proft ut. (Jeg forutsetter at jeg klarer å ikke søle med tec7 hvis jeg bruker det:).

Går jeg for løsningen med mindre skiver, så kan jeg jo evt. lakke den ytre skiven sort, så det blir likt som rundt der dushodet stikkes inn.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...