Jump to content

Rett bunnstoff for VP seildrev

Schjell

Recommended Posts

Hei,

Sist seilbåten min var på land så hadde jeg på forhånd kjøpt inn en Hempel bunnstoff for drev på sprayboks og en tilsvarende 1-komp Hempel primer på sprayboks som skulle være bra greier for seildrevet mitt. Het "Prop ett eller annet".

Endte opp med å ikke bruke noen av disse siden jeg stusset på at det var noe kobbergreier i innholdsfortegnelsen. For ordens skyld - VP har i sin klokskap valgt å lage seildrevene sine i en slags aluminiumslegering, ikke stål/jern.

Så hva gjør dere som har unngått nevneverdig korrosjon på seildrevet gjennom årene? Sysler med tanken om å legge på en 2-komp epoxy primer på drevet og deretter bruke samme bunnstoff som resten av båten (International selvpoerende Micron), men er litt bekymret for at sjøvannsinntaket skal dra inn partikler fra bunnstoffet kontinuerlig og dermed over tid korrodere seildrevet innvendig.. Ev. 2-komp epoxy primer først og så deretter bruke den Hempel sprayen som jeg kjøpte (er visstnok et hardt bunnstoff, så mindre sjans for å dra kobber inni drevet?)

Takker - Setter pris på tips fra alle gode faktiske erfaringer:smiler:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...