Jump to content

Pusser opp en gammel Phoenix Boats 320R «Old school vannscooter»

mr.Hvaler

Recommended Posts

baatsman skrev for 13 timer siden:

Har Suzuki 9,9 efi på en 2.70 jolle. Den motoren er tollet inn som 20 hk. Jeg har tar ut ca 17 hk.. dette er 4 takteren som veier 44 kg. Sjekk den motoren. Kjøre ny av Leere i F stad. 

Har en 50 hk på en selvrensende jolle, her har jeg stengt selvlensing. Kjører på med ekstern lensepumpe. 

lykke til

Jo takk, jeg ser litt på 20-25 Honda sin 20hk veier rundt45-46kg å det er forsovidt innafor (4t)

Hadde Suzuki DF15 først, men feil stamme, ble rene fontenen bak der😂😂

Planen videre er å skaffe alle deler til motoren, akkurat nå er styre brakett på vei i posten  og har langt ut bud på Suzuki NA125 kontroller.

så må jeg se om lanternene lever eller har tatt kvelden, det var strømløst når båten sank. Er på jobb så får ikke sjekket dette før helgen:)

Må nok skaffe en vannscooter dock både for å hindre at raketten synker men også hindre groe under båten.

Litt tanker rundt motor valg. Vekt og volum var viktig nå, så lett som mulig men med mest kubikk.

Suzuki DT30 syntes jeg kom best ut, litt tørstere men størst motor volum, lett skrudd og  grei vekt   Tilgang til mer variasjon rundt propell er også greit å ta med i bestemmelsen av motor

IMG_2874.jpeg

mr.Hvaler skrev 1 time siden:

Planen videre er å skaffe alle deler til motoren, akkurat nå er styre brakett på vei i posten  og har langt ut bud på Suzuki NA125 kontroller.

så må jeg se om lanternene lever eller har tatt kvelden, det var strømløst når båten sank. Er på jobb så får ikke sjekket dette før helgen:)

Må nok skaffe en vannscooter dock både for å hindre at raketten synker men også hindre groe under båten.

Er nok greit med en dock ja!! Blir for dyrt å bytte motor hele tiden!🤔

Mvh

Chilli Solbris

Båtlivet gir meg de største gleder!  Og de største sorger!😂
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

mr.Hvaler skrev for 1 time siden:

Suzuki DT30 syntes jeg kom best ut, litt tørstere men størst motor volum, lett skrudd og  grei vekt   Tilgang til mer variasjon rundt propell er også greit å ta med i bestemmelsen av motor

Tror forskjellene mellom disse 3 ikke er kjempestore.  Bensinforbruk tenker jeg man kan se bort fra i denne sammenhengen :smiler:
Ser Suzukien har lavere giring + bruker litt større propelldiameter (mulig samme som 40hk?)  , gjerne en fordel på litt tyngre båter.  Om jeg ikke husker feil så går yamaha og tohatsu sine om hverandre, typisk 9 3/4"-9 7/8" diameter på disse

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...