mr.Hvaler Svart 13.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli baatsman skrev for 13 timer siden: Har Suzuki 9,9 efi på en 2.70 jolle. Den motoren er tollet inn som 20 hk. Jeg har tar ut ca 17 hk.. dette er 4 takteren som veier 44 kg. Sjekk den motoren. Kjøre ny av Leere i F stad. Har en 50 hk på en selvrensende jolle, her har jeg stengt selvlensing. Kjører på med ekstern lensepumpe. lykke til Jo takk, jeg ser litt på 20-25 Honda sin 20hk veier rundt45-46kg å det er forsovidt innafor (4t) Hadde Suzuki DF15 først, men feil stamme, ble rene fontenen bak der😂😂 Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 13.Juli Link til dette innlegget Svart 13.Juli Fontener da fint. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
subwoofer Svart 13.Juli Link til dette innlegget Svart 13.Juli Faxen skrev 9 minutter siden: Fontener da fint. Absolutt, men dette var vel feil type! Sitér dette innlegget Link to post
mr.Hvaler Svart 15.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli «Ny» motor på vei, Suzuki DT30 Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 15.Juli Link til dette innlegget Svart 15.Juli Lykke til😀 Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
index Svart 15.Juli Link til dette innlegget Svart 15.Juli Hvor mye veier denne? Edit: Fant det ut selv, 56 kg. Det burde hjelpe. Dyr i drift denne scooteren da, med ny motor til hver tur! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
mr.Hvaler Svart 16.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli index skrev for 23 timer siden: Hvor mye veier denne? Edit: Fant det ut selv, 56 kg. Det burde hjelpe. Dyr i drift denne scooteren da, med ny motor til hver tur! Jeg får bare lene meg på at koster det så smaker det prinsippet 🫢 Sitér dette innlegget Link to post
mr.Hvaler Svart 16.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli Planen videre er å skaffe alle deler til motoren, akkurat nå er styre brakett på vei i posten og har langt ut bud på Suzuki NA125 kontroller. så må jeg se om lanternene lever eller har tatt kvelden, det var strømløst når båten sank. Er på jobb så får ikke sjekket dette før helgen:) Må nok skaffe en vannscooter dock både for å hindre at raketten synker men også hindre groe under båten. Sitér dette innlegget Link to post
mr.Hvaler Svart 16.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli Litt tanker rundt motor valg. Vekt og volum var viktig nå, så lett som mulig men med mest kubikk. Suzuki DT30 syntes jeg kom best ut, litt tørstere men størst motor volum, lett skrudd og grei vekt Tilgang til mer variasjon rundt propell er også greit å ta med i bestemmelsen av motor Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 16.Juli Link til dette innlegget Svart 16.Juli mr.Hvaler skrev 1 time siden: Planen videre er å skaffe alle deler til motoren, akkurat nå er styre brakett på vei i posten og har langt ut bud på Suzuki NA125 kontroller. så må jeg se om lanternene lever eller har tatt kvelden, det var strømløst når båten sank. Er på jobb så får ikke sjekket dette før helgen:) Må nok skaffe en vannscooter dock både for å hindre at raketten synker men også hindre groe under båten. Er nok greit med en dock ja!! Blir for dyrt å bytte motor hele tiden!🤔 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
ivar Svart 16.Juli Link til dette innlegget Svart 16.Juli mr.Hvaler skrev for 1 time siden: Suzuki DT30 syntes jeg kom best ut, litt tørstere men størst motor volum, lett skrudd og grei vekt Tilgang til mer variasjon rundt propell er også greit å ta med i bestemmelsen av motor Tror forskjellene mellom disse 3 ikke er kjempestore. Bensinforbruk tenker jeg man kan se bort fra i denne sammenhengen Ser Suzukien har lavere giring + bruker litt større propelldiameter (mulig samme som 40hk?) , gjerne en fordel på litt tyngre båter. Om jeg ikke husker feil så går yamaha og tohatsu sine om hverandre, typisk 9 3/4"-9 7/8" diameter på disse Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
index Svart 16.Juli Link til dette innlegget Svart 16.Juli Det beste er vel å ha den på en henger og ta den hjem i garasjen etter hver bruk. Små ting som går fort har en tendens til å forsvinne desverre. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
mr.Hvaler Svart 16.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli index skrev for 5 timer siden: Det beste er vel å ha den på en henger og ta den hjem i garasjen etter hver bruk. Små ting som går fort har en tendens til å forsvinne desverre. Kraftig vurdert det Sitér dette innlegget Link to post
mr.Hvaler Svart 17.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli Da er ny motor montert, mangler NA125 kontroller så er alt komplett. Litt annen vekt på denna, nesten 1/2 vekta Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 17.Juli Link til dette innlegget Svart 17.Juli satser på mer enn 1 tur med denne Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Chilli Solbris Svart 17.Juli Link til dette innlegget Svart 17.Juli Blir spennende å se hvordan den oppfører seg nå. 👍😃 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
mr.Hvaler Svart 18.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli Chilli Solbris skrev for 22 timer siden: Blir spennende å se hvordan den oppfører seg nå. 👍😃 Gleder meg som en unge Sitér dette innlegget Link to post
mr.Hvaler Svart 18.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli Er lys, men masse go irr, må nok bytte det meste her Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 18.Juli Link til dette innlegget Svart 18.Juli Tror nok du ganske fort vil merke feilene på det elektriske dessverre. Saltvann er utrivelig der! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
mr.Hvaler Svart 19.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli Da er raketten klar for nye eventyr. Ny moter, ny kontrollboks og alt som byttes kan etter en tur under vannet. Han som har laget båten var innom og syntes det var artig at jeg ikke gir opp trass motgang Sitér dette innlegget Link to post
mr.Hvaler Svart 19.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli Båtens brosjyre Sitér dette innlegget Link to post
mr.Hvaler Svart 19.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli Fikk også en godis bag Sitér dette innlegget Link to post
mr.Hvaler Svart 19.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli Mulig jeg test kjører i morgen vis jeg finner olje måle begeret mitt Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 19.Juli Link til dette innlegget Svart 19.Juli Moro at du møtte byggeren!! Og alltid moro med goodiebag🤩🤩 Nå gleder vi oss til testturen!!! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
mr.Hvaler Svart 20.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli Gikk meget godt, litt vind og litt sjø, null stress, hadde 22,7L drivstoff og 5 liter nød bensin, kjørte Vesterøy-Skjærhalden og lekte meg i alle sund og viker på veien, brukte muligens 7-8 liter bare, herja i rundt 1,5 time, men ikke full fart hele tiden da Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.