baatsman Svart 25.Juni Link til dette innlegget Svart 25.Juni Regner med båtplassen er ved Norderhaug😀 Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
mr.Hvaler Svart 25.Juni Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni baatsman skrev 2 minutter siden: Regner med båtplassen er ved Norderhaug😀 Helt riktig ☀️ Sitér dette innlegget Link to post
mr.Hvaler Svart 27.Juni Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni mr.Hvaler skrev On 22.5.2025 at 13.41: Selv om båten er godkjent for 30hk velger jeg å gå for en Suzuki DF15 med elstart. Videre planer: Motor: 15hk Tank: innebygget 38L med måler Lys: Full lanterne føring Henger: Båthenger som tilpasses båten Fargevalg: Overdel rød, med svarte detaljer, sete, motor, lanterner. Rød/sort Underdel: Fjerne vannlinje, helsvart underdel/kjøl med syrefast 6mm akterplate Ble ikke innebygget tank grunnet vekt issue i front Sitér dette innlegget Link to post
mr.Hvaler Svart 7.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli Siste nytt, jeg målte motorstamme, den viser seg å være lang stammet, hm, ikke rart båten gikk dårlig, den Suzuki DF15 er nå solgt, og en kort stammet Yamaha 30hk 4taker er på vei inn. Blir montert så fort jeg rekker. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 7.Juli Link til dette innlegget Svart 7.Juli blir litt ekstra vekt på hekken, men det går vel det og. Bare snorstart, eller både snor og el? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Chilli Solbris Svart 7.Juli Link til dette innlegget Svart 7.Juli Det blir spennende med ny rapport! Mulig at du får tatt en video av testen?😃 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
mr.Hvaler Svart 9.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli ivar skrev On 7.7.2025 at 20.45: blir litt ekstra vekt på hekken, men det går vel det og. Bare snorstart, eller både snor og el? Bare snor start og ikke el tilt, for å spare vekten Sitér dette innlegget Link to post
mr.Hvaler Svart 9.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli Da er kart plotter montert med svinger Sitér dette innlegget Link to post
mr.Hvaler Svart 9.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli vært ille bæl moro å fått motordata på plotter, se om det lar seg gjøre etter å ha montert ferdig ✅ Sitér dette innlegget Link to post
mr.Hvaler Svart 10.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli Ny motor montert, men ikke testet på vannet , Yamaha 30hk 4T Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 10.Juli Link til dette innlegget Svart 10.Juli Ser jo helt sprøtt ut med den digre motoren på den lille farkosten!! Det blir spennende å se resultatet!😃😃 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
ivar Svart 10.Juli Link til dette innlegget Svart 10.Juli jeg hadde "storebror" F40 med samme 747cc blokka på en 315kg Bella 440R, bra med punch fra bunn. toppa på 31,5 knop m/ 11 3/8x13" prop. Blir spennende å høre testresultat Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
mr.Hvaler Svart 12.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli Ja, den gikk som ett olja lyn, for en akselerasjon og kraft, snakk om over motorisert Sitér dette innlegget Link to post
mr.Hvaler Svart 12.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli Men så var moroa over Sitér dette innlegget Link to post
mr.Hvaler Svart 12.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli Måtte slepes til en strand og tømme for vann. Henger i fronten der, godt man har flere båter Sitér dette innlegget Link to post
mr.Hvaler Svart 12.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli Nå er den berget og jakten på ny motor er i gang, helst 25hk 2takt. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 12.Juli Link til dette innlegget Svart 12.Juli Hva skjedde?😱😱😱 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
ivar Svart 12.Juli Link til dette innlegget Svart 12.Juli mr.Hvaler skrev for 1 time siden: helst 25hk 2takt. om jeg ikke husker feil så er yamahas 2t 25hk ca 52 kg. Tohatsus er nok ca det samme. Sikkert borti 30 kg lettere enn denne F30'en. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
mr.Hvaler Svart 12.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli Chilli Solbris skrev for 2 timer siden: Hva skjedde?😱😱😱 Tyngden på motoren gjorde så selv lensingen ikke virket, litt sjø på båtplassen og vips, den gikk fra båt til ubåt… Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 12.Juli Link til dette innlegget Svart 12.Juli Irriterende når det blir ubåt, men regner med du fikk berga motor uten for mye kluss? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
mr.Hvaler Svart 12.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli ivar skrev for 5 timer siden: Irriterende når det blir ubåt, men regner med du fikk berga motor uten for mye kluss? Solgte den, jakter 25 2takt Sitér dette innlegget Link to post
mr.Hvaler Svart 12.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli ivar skrev for 6 timer siden: om jeg ikke husker feil så er yamahas 2t 25hk ca 52 kg. Tohatsus er nok ca det samme. Sikkert borti 30 kg lettere enn denne F30'en. Ja, satser på 25 og mye mindre vekt Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 12.Juli Link til dette innlegget Svart 12.Juli Har Suzuki 9,9 efi på en 2.70 jolle. Den motoren er tollet inn som 20 hk. Jeg har tar ut ca 17 hk.. dette er 4 takteren som veier 44 kg. Sjekk den motoren. Kjøre ny av Leere i F stad. Har en 50 hk på en selvrensende jolle, her har jeg stengt selvlensing. Kjører på med ekstern lensepumpe. lykke til Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
baatsman Svart 12.Juli Link til dette innlegget Svart 12.Juli Ellers 2 x 400 på største jolla😀 Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
mr.Hvaler Svart 13.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli baatsman skrev for 13 timer siden: Ellers 2 x 400 på største jolla😀 Blir ny motor for hver tur jeg tar 😂😂 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.