Jump to content

Pusser opp en gammel Phoenix Boats 320R «Old school vannscooter»

mr.Hvaler

Recommended Posts

mr.Hvaler skrev On 22.5.2025 at 13.41:

Selv om båten er godkjent for 30hk velger jeg å gå for en Suzuki DF15 med elstart.

Videre planer:

Motor: 15hk

Tank: innebygget 38L med måler

Lys: Full lanterne føring

Henger: Båthenger som tilpasses båten

Fargevalg:

Overdel rød, med svarte detaljer, sete, motor, lanterner. Rød/sort

Underdel: Fjerne vannlinje, helsvart underdel/kjøl med syrefast 6mm akterplate

Ble ikke innebygget tank grunnet vekt issue i front

• 2 uker senere...

jeg hadde "storebror" F40 med samme 747cc blokka på en 315kg Bella 440R, bra med punch fra bunn. toppa på 31,5 knop m/ 11 3/8x13" prop. 

Blir spennende å høre testresultat :flagg_bp:

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

mr.Hvaler skrev for 1 time siden:

helst 25hk 2takt.

om jeg ikke husker feil så er yamahas 2t 25hk ca 52 kg.   Tohatsus er nok ca det samme.   Sikkert borti 30 kg lettere enn denne F30'en. 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Har Suzuki 9,9 efi på en 2.70 jolle. Den motoren er tollet inn som 20 hk. Jeg har tar ut ca 17 hk.. dette er 4 takteren som veier 44 kg. Sjekk den motoren. Kjøre ny av Leere i F stad. 

Har en 50 hk på en selvrensende jolle, her har jeg stengt selvlensing. Kjører på med ekstern lensepumpe. 

lykke til

Vi sees!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...