mr.Hvaler Svart 31.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli Næh, den æh: S30 Propell Suzuki 10 1/4 X 15 Fra 11-15, var 13 på fra før, siden båten er såpass lett håper jeg dette går over 30knop, mot 25knop nå (11 i stigning) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 31.Juli Link til dette innlegget Svart 31.Juli Ja, jeg vil tro at opp i stigning er løsningen her. Siden den er så liten og lettdrevet. Derfor stusset jeg litt over at du gikk ned til 11"... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
mr.Hvaler Svart 31.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli index skrev 1 time siden: Ja, jeg vil tro at opp i stigning er løsningen her. Siden den er så liten og lettdrevet. Derfor stusset jeg litt over at du gikk ned til 11"... Fant ikke merkingen på den gamle så jeg gamblet litt🤪 Sitér dette innlegget Link to post
mr.Hvaler Svart 31.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli Nytt elektrisk anlegg, snakk om ett skritt frem å to tilbake Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 31.Juli Link til dette innlegget Svart 31.Juli mr.Hvaler skrev 8 minutter siden: Fant ikke merkingen på den gamle så jeg gamblet litt🤪 OK! Propeller er heldigvis lette å selge igjen, og det er jo greit med noe å eksperimentere med. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
mr.Hvaler Svart 31.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli Må trimme finnen for å få plass, tegner godt Sitér dette innlegget Link to post
mr.Hvaler Svart 31.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli Nå er nye lanterner montert, alle kabler er byttet, nytt batteri er kjøpt inn og montert, testet navigasjon og svinger, alt fungerer (enn så lenge) slipt sink finnen til den nye propellen og gjort klart for 11liter bensin 2% oljeblanding. Kona hiver meg å raketten uti i morgen, oppdatering følger:) Sitér dette innlegget Link to post
mr.Hvaler Svart 10.August Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August Tja…..hva skal en si…15» i stigning, om det ble tungt og dødt….ja, ned en knop i fart, også ja, om ny 13 er tingen…jappsipepsi Sitér dette innlegget Link to post
mr.Hvaler Svart 10.August Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 10.August Link til dette innlegget Svart 10.August Hvordan går det med skuta? Ser veldig bra ut!🤩 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
mr.Hvaler Svart 17.August Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.August Chilli Solbris skrev On 10.8.2025 at 21.20: Hvordan går det med skuta? Ser veldig bra ut!🤩 Her er tallene fra siste tur Sitér dette innlegget Link to post
mr.Hvaler Svart 17.August Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.August Ute å kjørte i dag, må si at jeg kjører fortere med denne enn jeg kunne med Yamarin 4300 med Yamaha F50 i sjøen, detta lille skælet legger seg oppe på bølger og holder 20-25 knop, ganske lekent:) Overraskende hvor god den er i sjøen Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 17.August Link til dette innlegget Svart 17.August Berre lekkert!!🤩🤩Er egentlig helt merkelig med i stedet for sykkelstyre!! Hvordan synes du det funker? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
mr.Hvaler Svart 22.August Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August Chilli Solbris skrev On 17.8.2025 at 21.14: Berre lekkert!!🤩🤩Er egentlig helt merkelig med i stedet for sykkelstyre!! Hvordan synes du det funker? Funker knall godt og gir en ekstra distanse fra vannscooter, siden denna farkosten kjøres med vilje og glede i Hvaler din nasjonalpark 😂😂 Sitér dette innlegget Link to post
mr.Hvaler Svart Torsdag 06:48 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Torsdag 06:48 Litt bilder av Raketten, neste prosjekt blir å mulig dele skroget på nytt for å bolte fast motorheis med mulighet for langstammet motor, det betyr mer hester og større motor, mer fart og moro:) For filmer av farkosten se: https://www.tiktok.com/@sverre.21?_t=ZN-8zRJndHXN34&_r=1 Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart Torsdag 07:22 Link til dette innlegget Svart Torsdag 07:22 Heng en Yamaha 70C bakpå der, da blir det fart i sakene! Sitér dette innlegget Link to post
mr.Hvaler Svart Torsdag 07:26 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Torsdag 07:26 subwoofer skrev 4 minutter siden: Heng en Yamaha 70C bakpå der, da blir det fart i sakene! Helt enig:) må få på motorheis Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart Torsdag 07:36 Link til dette innlegget Svart Torsdag 07:36 70C er vel kortstammet, men heis skader helt sikkert ikke! Sitér dette innlegget Link to post
mr.Hvaler Svart Torsdag 08:00 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Torsdag 08:00 subwoofer skrev 24 minutter siden: 70C er vel kortstammet, men heis skader helt sikkert ikke! Kortstammet 70hk, det vokser ikke på trær Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart Torsdag 08:05 Link til dette innlegget Svart Torsdag 08:05 Racingmotor i hine hårde, gikk på klassene S850, T850 og F4 på rundbane, ble vel også brukt i offshoreracing. Finnes sikkert noen av dem stående rundt fortsatt. De ble ikke solgt til vanlig bruk, kun som racingmotor uten garanti. Hørt rykter om at de ga 100+ hk etter prep. Sitér dette innlegget Link to post
mr.Hvaler Svart Torsdag 08:19 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Torsdag 08:19 subwoofer skrev 13 minutter siden: Racingmotor i hine hårde, gikk på klassene S850, T850 og F4 på rundbane, ble vel også brukt i offshoreracing. Finnes sikkert noen av dem stående rundt fortsatt. De ble ikke solgt til vanlig bruk, kun som racingmotor uten garanti. Hørt rykter om at de ga 100+ hk etter prep. Lettere å vinne i Euro Jackpot enn å få tilslag på noe sånt….. Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart Torsdag 08:23 Link til dette innlegget Svart Torsdag 08:23 Tja, F4-klassen gikk over til firetaktere for en god del år siden, det var jo relativt mange i Norge som kjørte den. Står sikkert stuet vekk noen motorer på noen låver rundt forbi. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart Torsdag 09:33 Link til dette innlegget Svart Torsdag 09:33 Ikke kjør på meg når du er utpå!!🤩 Det går unna!!!😂 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
ivar Svart Torsdag 09:33 Link til dette innlegget Svart Torsdag 09:33 Husker ikke vekta på 70C , den vanlige 70-hesteren veier 105kg, lang stamme med powertrim. Kort stamme + mindre girhus burde gi noen kg spart, men likevel så havner man vel på ca samme vekt som F30'en du hadde på først. Ser for meg en fordel med 70C ift vanlig 70hk at man har mindre propell med mer turtall - burde gi mindre rotasjonsmoment fra propellen...? subwoofer skrev 1 time siden: Hørt rykter om at de ga 100+ hk etter prep. Så en dokumentar på NRK på 90-tallet om 850 rundbaneracing, når Odd Magne Sunde og Frode Sundsdal var aktive. Mener da det ble sagt nærmere 160 hk i full race trim. Såpass at de ble startet i gir + off we go Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
subwoofer Svart Torsdag 10:07 Link til dette innlegget Svart Torsdag 10:07 Du har ikke lov til å ha motoren i gang før starten går, det er vel hovedgrunnen til å starte i gir. Husker en episode i Lillesand tidlig på 90-tallet, tror det var Bjarne Horntvedt som fikk et interessant mekanisk problem i et heat. Gass-staget hoppet av, så alle tre forgassere stod vidåpne, gassen styrte bare tenninga. Han kom seg tilbake i depot med kreativ bruk av stoppknapp... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.