Jump to content

Valg av personlig nødpeilesender - hva anbefales?

dennrick

Recommended Posts

Håper ikke det. Men det tok lang tid. 45 minutter på våren i vannet er lenge. Så jeg kommer nok fortsatt til å bruke sikkerhetsliner ombord.

Jeg satt hjemme på kontoret mitt her om kvelden for noen uker siden, og fikk en telefon fra Kystradio Sør som lurte på om jeg hadde problemer. Det hadde jeg ikke, men de hadde fått inn et nødsignal. Etterhvert ble saken oppklart og jeg fikk en SMS om at båten det var snakk om het "Glory Daze".

Båten min heter "Glory Days". Det var derfor forvirringen oppsto. Det er navnet etter forrige eier som jeg har adoptert, og det er etter en Bruce Springsteen låt :smiler:

Uansett var inntrykket mitt at de jobber iherdig for å finne ut av ting når noe skjer.

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

VirtualMe skrev for 11 timer siden:

Det tok 45 minutter fra utløsning var registert hos HRS, til politibåten kom til meg.... Hadde det vært en PLB, og jeg lå i vannet, var det bare å sende alt til resirkulering, ferdig inn-frosset.

Nødpeilesender er flott å ha med i flåten. MOB bør løses lokalt om du vil reddes i live. Men trøst for de etterlatte om de finner den omkomne.

dennrick skrev for 11 timer siden:

båten det var snakk om het "Glory Daze".

Båten min heter "Glory Days".

… ja nettopp.. noen tror båtnavnet er en vits / fleip / festelig. Det er vel kallenummeret på VHF som er det offisielle, men ikke alle husker det i nøden, og kanskje varsleren er en gjest ombord. Men det er mange som heter Terna, så båtnavn er vel ikke entydig.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...