Jump to content

Hentetur Bergen -Kristiansand (Norline 36)

TrikkerN Lønning

Recommended Posts

TrikkerN Lønning skrev On 25.5.2025 at 14.21:

Tja, man tar jo selger litt på ordet - Men spørsmålet er om vedkommende har nok kunnskap eller erfaring til å ta riktig vurdering . 😊 Men satt stor pris på tilbudet ditt. Vi fikk et mindre avslag.

Mye av trøblete er det elektriske, mye strømtyver og dårlig kontakt. 

Dette gjenspeiler litt hvorfor ikke alle skal koble og mekke selv, det skal sies dette akkumuleres ila 30år med x antall eiere. 😊

Når det er sagt liker jeg layout på båten, og vi kom oss på et vis trygt hjem. Var litt spent på å legge til uten hjelpemidler, ettersom det er litt knapt med plass, men det gikk bra!

Vi var 2stk. ombord og vi har som sagt vært borte i litt av vært.

Fordelen med en motor er at man får en (stikk)luggis ekstra.som passer oss bra.

Det kommer en prosjekttråd senere i kveld 😊 

Jeg har vasket og klasket i hele går, må ta en ny runde med klor tenker jeg(avfetting lukter veldig) . Samt gjort meg litt kjent, det er mye rom og luker 

Hvordan oppleves båten i forhold til forventningene? Har den blitt brukt i sommer😊?

_Bliss_ skrev 51 minutter siden:

Hvordan oppleves båten i forhold til forventningene? Har den blitt brukt i sommer😊?

Absolutt. Drypper en del rundt ved pakkboks. Dette blir fikset når den skal på land. Dette fører til at det alltid ligger en del vann i kjølesvinnet. Dette er svært irriterende.😊 

Jeg har fått ryddet i det elektriske og har relativt god kontroll. Men jeg har ikke lykkes med finne rotårsak til at batteriene kokte. Jeg mistenker at en gammel landstrømslader kan være årsaken, som jeg demontere og kaster.

Videre skal jeg få koblet opp et batteri i baug til baugtrøster. Dette vil forhåpentligvis gi litt mer trykk i den. Men med mitt vingespend(skulder til skulder) på over 55cm er det trangt å komme til, så her skal jeg gå hjelp av en kamerat. Men båten har blitt brukt uten dette batteriet i sommer. 😊

Videre må jeg se hva jeg kan gjøre med dieseltankene, de burde vært snudd 180grader, slik at pickup blir bak og ikke foran. Vi ligger riktig nok å tusler i 7-8knop, men det kjipt å ikke kunne dra på dersom takene er halvfulle, da suger den luft, som skjedde på henteturen. 

Om dette dette blir fikset i vinter er jeg usikker på ettersom det er en del diesel igjen og det beste hadde vært hvis jeg kunne flyttet diesel fra den ene tanken til den andre, stede for å flytte det midlertidig over i en ekstern tank.

Utover dette skal jeg forteta rens av kjøleanlegget.(Både ferskvann og saltvann)

Tilslutt fikk jeg oppleve tett septik. For en grisejobb 😅

Noen bilder av Victronfamilen ombord :

IMG_2640.jpeg.96c2da78acdaed522bebf25825965b5e.jpeg

IMG_2641.jpeg.14003a5119b954437202e66b6609a51b.jpeg

IMG_2642.jpeg.b97330c0bd75b3e3dc2cbb9c39b95963.jpeg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...