Jump to content

Kobling av Garmin gWind-giver til Nexus NX2 server fra 2002

Second Wind

Recommended Posts

Jeg har Nexus NX2 instrumenter på min Comfortina 35. Nexus Windgiver sluttet å virke og jeg har forsøkt å koble til en Garmin gWind som erstatning. Jeg har montert den nye windgiver på mastetoppen, trekt ny ledning gjennom masten og fått en Gnd 10 "black box fra Garmin som skal omforme signalene fra gWind til NMEA 2000. 

Jeg oppdager at mine andre Nexus instrumenter (logg/fartsmåler, dybde og gps posisjon) bruker NMEA 0183. 

Er det noen som vet om det er mulig å koble gWind til min Nexus server?

nexusserver.jpg.f36a3644df894917836afa0a84f5597d.jpg

Second Wind skrev for 19 timer siden:

OK, takk for svar😊. Gamle Nexus vind giver var koblet inn på Wind på Nexus server. Det er noe annet koblet inn på network på Nexus server, muligens GPSen. Er det bare til å doble opp koblingen på network?

Ja, som @Ttopp sier er det bare å parallellkoble. Dette er en  veldig stabil RS485 buss. Den har fungert uten problemer i 20 år hos meg. Kun bytte av vindgiver, og oppgradering med GND10. Det er typisk instrumentene som allerede ligger på NETWORK. GPS kommer mest sannsynlig inn på NMEA GPS.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...