toholthe Startet 23.Mai Link til dette innlegget Startet 23.Mai Skal flytte GPS antenna til AIS’en, men kabelen er tredd igjennom dekk i et hull som ikke er større enn kabelen. Mistenker at termineringen ved AIS’en er satt på kabelen etter innstallasjon. Hvordan får jeg den av? Alternativt hva heter denne «pluggen», så jeg kan kappe og sette på ny? Trengs det spesialverktøy? Sitér dette innlegget Link to post
toholthe Svart 23.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai Fant ut av det. Den heter TNC connector til RG58 kabel Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 23.Mai Link til dette innlegget Svart 23.Mai Ja du trenger spesialverktøy for å krympe på konnektoren og helst for å avisolere cosxen også. Sitér dette innlegget Link to post
toholthe Svart 23.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai Må få se om jeg kan få tak i en sånn tang billig et sted. Den blir neppe utslitt. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 24.Mai Link til dette innlegget Svart 24.Mai Du finner sett med tang og avisoleringsverktøy på Aliexpress. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 24.Mai Link til dette innlegget Svart 24.Mai Det finnes lodde TNC kontakter https://butik.limmared.nu/sv/rg-58/2088-kontakt-tnc-hane-rg-58.html Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
eivindch Svart 25.Mai Link til dette innlegget Svart 25.Mai Jeg har med vellykket resultat skjøtt noen coax-kabler med loddebolt, tape og krympestrømpe. Skulle ikke være noen problemer med en kabel til GPS-antenne heller. Men det er en litt tuklete jobb. Eivind Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.