toholthe Posted May 23 Share Posted May 23 Skal flytte GPS antenna til AIS’en, men kabelen er tredd igjennom dekk i et hull som ikke er større enn kabelen. Mistenker at termineringen ved AIS’en er satt på kabelen etter innstallasjon. Hvordan får jeg den av? Alternativt hva heter denne «pluggen», så jeg kan kappe og sette på ny? Trengs det spesialverktøy? Quote Link to post
toholthe Posted May 23 Author Share Posted May 23 Fant ut av det. Den heter TNC connector til RG58 kabel Quote Link to post
abbor Posted May 23 Share Posted May 23 Ja du trenger spesialverktøy for å krympe på konnektoren og helst for å avisolere cosxen også. Quote Link to post
toholthe Posted May 23 Author Share Posted May 23 Må få se om jeg kan få tak i en sånn tang billig et sted. Den blir neppe utslitt. Quote Link to post
abbor Posted May 24 Share Posted May 24 Du finner sett med tang og avisoleringsverktøy på Aliexpress. Quote Link to post
Gunga Din Posted May 24 Share Posted May 24 Det finnes lodde TNC kontakter https://butik.limmared.nu/sv/rg-58/2088-kontakt-tnc-hane-rg-58.html Quote S/Y Gunga Din Link to post
eivindch Posted May 25 Share Posted May 25 Jeg har med vellykket resultat skjøtt noen coax-kabler med loddebolt, tape og krympestrømpe. Skulle ikke være noen problemer med en kabel til GPS-antenne heller. Men det er en litt tuklete jobb. Eivind Quote Link to post
Recommended Posts