pobre gringo Startet 23.Mai Link til dette innlegget Startet 23.Mai Har en Bavaria Cruiser 37 fra 2006 med Fabrikk/importørmontert ankervinsj akter med blytau som går inn akter i båten i en ankerkasse som ikke er drenert. Både jeg og tidligere eier har unnlatt å bruke dette da vi antar det vil følge med en del vann inn i båten ved bruk som på sikt vil føre til lukt og irr problemer. Noen som har erfaring med tilsvarende installasjon som kan dele sine erfaringer, er mine bekymringer grunnløse? Savner til tider hekkanker til tross for at vi ligger mest på svai. Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 24.Mai Link til dette innlegget Svart 24.Mai Tauet blir presset ganske hardt i kabularet, opplevde svært lite vann kom inn når jeg hadde tau, kommer betydelig mer vann inn med kjetting. Vet ikke helt hvor denne kassen din er montert, men tror vel frykten din er noe overdrevet. Sitér dette innlegget Link to post
Bellil Svart 24.Mai Link til dette innlegget Svart 24.Mai Samme på 32 Sport. Blytauet går ned i en murerbalje. Bruker ankeret noe, men har aldri tenkt på det som et problem. Ankervinsjen står ved samme sted så alt havner i båten. Et ikkeproblem vil jeg si Denne løsningen virker å være levert fra butikk så det er nok mange Bavariaer som har dette. Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
pobre gringo Svart 25.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai Godt å høre dere mener det er ubegrunnet frykt. Får bruke det litt å se an nå i sommer da. Men synes denne monteringen er ganske dårlig utført, tauet samles jo i en ankerkasse som sitter rett under varmluftsrøret fra mikunien. får satse på at vi ikke drar med oss det også når vi dropper anker. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.