pobre gringo Posted May 23 Share Posted May 23 Har en Bavaria Cruiser 37 fra 2006 med Fabrikk/importørmontert ankervinsj akter med blytau som går inn akter i båten i en ankerkasse som ikke er drenert. Både jeg og tidligere eier har unnlatt å bruke dette da vi antar det vil følge med en del vann inn i båten ved bruk som på sikt vil føre til lukt og irr problemer. Noen som har erfaring med tilsvarende installasjon som kan dele sine erfaringer, er mine bekymringer grunnløse? Savner til tider hekkanker til tross for at vi ligger mest på svai. Quote Link to post
Førstefender Posted May 24 Share Posted May 24 Tauet blir presset ganske hardt i kabularet, opplevde svært lite vann kom inn når jeg hadde tau, kommer betydelig mer vann inn med kjetting. Vet ikke helt hvor denne kassen din er montert, men tror vel frykten din er noe overdrevet. Quote Link to post
Bellil Posted May 24 Share Posted May 24 Samme på 32 Sport. Blytauet går ned i en murerbalje. Bruker ankeret noe, men har aldri tenkt på det som et problem. Ankervinsjen står ved samme sted så alt havner i båten. Et ikkeproblem vil jeg si Denne løsningen virker å være levert fra butikk så det er nok mange Bavariaer som har dette. Quote A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
pobre gringo Posted May 25 Author Share Posted May 25 Godt å høre dere mener det er ubegrunnet frykt. Får bruke det litt å se an nå i sommer da. Men synes denne monteringen er ganske dårlig utført, tauet samles jo i en ankerkasse som sitter rett under varmluftsrøret fra mikunien. får satse på at vi ikke drar med oss det også når vi dropper anker. Quote Link to post
Recommended Posts