Andy2 Startet Søndag 23:56 Link til dette innlegget Startet Søndag 23:56 Hei. Jeg bruker oftest en enhånds lavtrykksprøyte for påføring av kalesjeimpregnering. Men nesten uten unntak så virker den i 1-2 år, før munnstykke /pakninger er ødelagte, og impregneringen spruter ut i alle retninger, elle rmunnstykket er potte tett. Jeg har så langt testet ut de billige sprøytene fra Biltema og Jula: https://www.biltema.no/fritid/hage/hageredskaper/trykksproyter/trykksproyte-15-liter-2000030676 Hva slags erfaringer har dere andre? Tips til holdbare sprøyter som holder år etter år, og som tåler at impregneringen står på beholderen hele året. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart Mandag 03:54 Link til dette innlegget Svart Mandag 03:54 Andy2 skrev for 3 timer siden: som tåler at impregneringen står på beholderen hele året Akkurat det siste der er nok det som er mest utfordrende. Alle sprøyter tåler at impregneringen står i beholderen gjennom året, men for ventiler og dyser sin del blir saken en annen. Selv dyrere trykksprøyter må rengjøres etter bruk hvis innholdet er aggressivt eller tørkende/herdende, ellers vil pakninger kunne løses opp og suppa kan tørke i dysa og tette denne. Dette gjelder dessverre også for dyrere varianter. Ja, pakningene kan gjerne være mer motstandsdyktige fra modell til modell, men tørker impregneringen i ventiler og dyser får man likevel det samme problemet som med rimelige sprøyter. Det greieste er å helle impregneringen som er igjen tilbake på flaska si og rengjøre trykksprøyta etter bruk. Min erfaring er at de dyrere sprøytene har samme utfordringene som de rimeligere når det gjelder mangel på rengjøring, de er bare bedre bygget og mer ergonomiske i bruk. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart Mandag 06:46 Link til dette innlegget Svart Mandag 06:46 Har brukt Hozelock trykksprøyte - 1,25 liter i mange år til forskjellige kjemikalier. Mye bedre kvalitet enn Biltema/Jula. Selges av Europris, Megaflis, Jem&Fix og andre. Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart Mandag 07:06 Link til dette innlegget Svart Mandag 07:06 har brukt denne til mye rart, hus og kraftvask også, praktisk bærereim GARDENA Trykksprøyte 5 liter | Obsbygg.no Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart Mandag 08:34 Link til dette innlegget Svart Mandag 08:34 Würth sin anbefales: Kjøp Trykksprøyte Universal Løsemiddelbestandig (0891503001) på nett de har også syrebastandig: Kjøp Pumpesprayflaske, syre på nett Sitér dette innlegget Link to post
Rune.f Svart Mandag 18:30 Link til dette innlegget Svart Mandag 18:30 Jeg har denne, brukes til alt fra Roundup, kraftvask å bla kalasje impregnering (bruker det på flytedressene hver vår). Har denne både på feriestedet å hjemme, har holdt i mange år. Etter hver bruk grovskyller jeg tanken å fyller deretter på 1-2 liter lunka vann med ett par Zalo dråper, pumper opp trykket å låser "avtrekker" så den står å renser slange å dyse til trykket er borte, veldig fornøyd med denne. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart Onsdag 13:12 Link til dette innlegget Svart Onsdag 13:12 Tror de fleste sprøyter bør skylles etter bruk, og er ment til det. Men noen vil nok holde lengre, men ikke evig. Du kan også kjøpe deg et sett med gode O-ringer. Så bytter du bare ut etter hvert som det trengs.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.