Lillith Startet Mandag 15:36 Link til dette innlegget Startet Mandag 15:36 Har en Ilas ankervinsj 500w hvor strammepinnene til kabelar er strammet i bunn. Tauet er helt og pent. Utover sommeren i fjor sluret vinsjen stadig mer og nå må noe gjøres. Har vadket tauet i ferskvann med tøymykner. Antar kabelaret er utslitt, men som rederinne trenger jeg bekreftelse på dette. Legger ved noen bilder. På forhånd tusen takk for svar og innspill. Sitér dette innlegget Link to post
Trawler 42 Svart Tirsdag 13:25 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 13:25 (redigert) Hei ! Tror jeg ville ha investert i et nytt kabelar. Tauet ser jo bra ut. Pass på at du får kabelar som er riktig, det er forskjell på om kabelaret er på høyre elle venstre side av vinsjen. Dette forklares fint på siden her: Kabelar 500 watt Redigert Tirsdag 13:27 av Trawler 42 staveleif (see edit history) Sitér dette innlegget 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
mawilu Svart Tirsdag 18:57 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 18:57 Her er to ting ,slurer kabularet strammer du vingemutter slurer tauet justerer du på guiden som leder tauet.er kabularet slitt bytt Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart Onsdag 18:50 Link til dette innlegget Svart Onsdag 18:50 Jeg skal igang med denne jobben også. Har forsøkt å finne gode instruksjoner uten å lykkes. Fant en youtube-video som antydet at man behøver spesialverktøy til jobben. Noen tips fra menigheten? Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Trawler 42 Svart Onsdag 21:41 Link til dette innlegget Svart Onsdag 21:41 Jeg har en Ilas 1000w på min båt og har hatt av alt som sitter på akselen fra motoren, uten å trenge spesialverktøy. Sitér dette innlegget 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
chrisrik Svart igår klokken 05:00 Link til dette innlegget Svart igår klokken 05:00 Trawler 42 skrev for 7 timer siden: Jeg har en Ilas 1000w på min båt og har hatt av alt som sitter på akselen fra motoren, uten å trenge spesialverktøy. 🥳 Takk Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
wilma Svart igår klokken 05:46 Link til dette innlegget Svart igår klokken 05:46 Kan bekrefte det. Har hatt 500w sailor som jeg også byttet komplett en gang, og 1000w inside nå. Ikke noe behov for spesialverktøy. Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 22 timer siden Link til dette innlegget Svart 22 timer siden Hadde også en Ilas-vinsj. Der sluret tauet hvis ikke metallbøylen presset tauet godt nok ned i kabelaret. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.