motorotto Startet Mandag 19:21 Link til dette innlegget Startet Mandag 19:21 Etter vinterdvalen ville ikke min gamle Marna M2 starte, det kom bare et lite klikk da jeg vred på starteren. Etter å ha ladet batteriet ,ble det ingen bedring. Jeg fant en løs ledning ved dynamoen og festet der jeg trodde den hørte til, men fortsatt uten resultat. Da er det nok starteren som er gåen tenkte jeg. Tok den ut og sendte den til verksted, men nei da, den var i orden. Jeg er langt fra en reparatør, men liker å prøve meg. Så mitt spørsmål er nå. Er det noen som kan gi meg en løsning på årsaken eller forslag. Sitér dette innlegget Link to post
Fisk å kos Svart Mandag 19:46 Link til dette innlegget Svart Mandag 19:46 Sjekk om du klarer å snu akslingen rundt mens motoren står i gir Sitér dette innlegget Link to post
motorotto Svart Tirsdag 07:18 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Tirsdag 07:18 Ja de er OK. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart Tirsdag 07:39 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 07:39 Kabelskoen på kabel fra batteriet (den tykkeste) så noe tvilsom ut. Sjekk at denne har god kontakt med både starter kabel. Ellers så ser den tykke svarte ved batteriet ikke ut til å være koplet til noe. Har denne alltid vært sånn? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
motorotto Svart Tirsdag 08:43 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Tirsdag 08:43 Det er jeg ikke sikker på, Kanskje er det der feilen ligger. Sitér dette innlegget Link to post
motorotto Svart Tirsdag 08:52 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Tirsdag 08:52 Hvor hører denne svarte kabelen til tro? Jeg må ta en tur i båthavna å se. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart Tirsdag 09:03 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 09:03 Det kan se ut som om den har stått på den nærmeste bolten på dynamo, og at kabelskoen er knekt. Litt vanskelig å se på bilde, men burde være lett å se sammenhengen i virkeligheten vil jeg tro. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
J-Å Svart Tirsdag 09:52 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 09:52 På starterens innslagsrele skal det være en forholdsvis liten terminal i tillegg til den store + terminalen og den som er koblet rett til starteren. Hvis du kobler den sammen med den store + terminalen øverst, med et skrujern eller lignende, så skal starteren begynne å gå. Det er en tynn rød kabel med en krympestrømpe, kan det være den som skulle vært koblet til start-terminalen? Sitér dette innlegget Link to post
motorotto Svart Tirsdag 16:06 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Tirsdag 16:06 Takk for svaret. Det skal jeg se på i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
motorotto Svart Onsdag 11:36 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Onsdag 11:36 Nå ser det endelig ut til alt er OK. TAKK! for gode løsninger. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.