Arnt Bendik Bøe Startet 26.Mai Link til dette innlegget Startet 26.Mai Hei. Har nylig kjøpt båt med Perkins 4.108. Har oppdaget at den har en relativt stor diesellekasje et sted. Har ikke fått lokalisert det enda. En teori er at det kommer ut under "fin" dieselfilteret. Der er et hull som det kanskje skal stå en bolt i? Jeg finner sikkert diesellekasjen et sted snart. Men lurer uansett på om jeg mangler en bolt her eller ikke? Noen som gidder å se på sin motor hvis de ikke vet det fra før? Se bilde, altså der den røde ringen er. På forhånd takk for svar! Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 27.Mai Link til dette innlegget Svart 27.Mai På generelt grunnlag ser det ut til at filterets dreneringsskrue mangler. Sitér dette innlegget Link to post
Arnt Bendik Bøe Svart 27.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai Interessant. Takk for svar! Hvis noen har svar på «spesielt/spesifikt» grunnlag så er jeg interessert i det også;) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 27.Mai Link til dette innlegget Svart 27.Mai Hullet med ring rundt er til den gjennomgående skruen. Så den er nok der. Jeg tror ikke finfilteret skal ha dreneringsplugg. Jeg ville ha skiftet filter og pakninger og sett om det hjalp først. Husk å fjerne den gamle pakningen i toppen, dobbel pakning gir lett lekkasje! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Arnt Bendik Bøe Svart 27.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai Aha. Hm da er det vel ikke der det lekker. Jeg få studere motoren litt mens den går på litt turtall og se om jeg finner lekkasjen. Skal uansett få byttet dieselfilter nå snart ja skal få byttet pakningene også ja. Takk for svar! Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 27.Mai Link til dette innlegget Svart 27.Mai Er det høl rett opp i filterhuset, så er det ikke tett. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 27.Mai Link til dette innlegget Svart 27.Mai Hulda skrev 9 minutter siden: Er det høl rett opp i filterhuset, så er det ikke tett. Gammelt jungelord fra Son;-)) Men dette er en lang gjenget hylse, og bolten går ikke helt gjennom. Det er mulig den skulle hatt noe i enden der da. Jeg ville demontert og studert det hele nøye ifm filterskifte. Men jeg synes matepumpa ved siden av ser litt svett ut, mulig det er den som lekker? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hulda Svart 27.Mai Link til dette innlegget Svart 27.Mai Endelig en spesialist! Motoren ser nokså klissvåt ut hele veien. Fødepumpen, er den av typen med glass og pakning? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 27.Mai Link til dette innlegget Svart 27.Mai Manualen https://www.endeavourowners.com/dscsn/info/manuals/4108 Workshop Manual.pdf manualen sier senterbolt på toppen. og vanelig feil er at det blir to O-ringer og lett lekk. Et bilde av toppen sier mye. Fødepumpen Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.