Pekka i arktis Startet Tirsdag 19:39 Link til dette innlegget Startet Tirsdag 19:39 Hei Har byttet impeller, girolje og sjøsatt båt. bakket ut før jeg la til kai. Hadde den i gir ved demontering/montering. Nå vil den ikke gå i revers. Bare raper som den ikke går ordentlig i gir. har prøvd å dytte girvaier/spak for å se om den går i gir da, men nei. Har jeg montert noe feil. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart Tirsdag 21:36 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 21:36 Ville startet med å sjekke justering av gear-wire på adapterplaten på motoren. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Pekka i arktis Svart 9 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9 timer siden Jens_P skrev On 27.5.2025 at 23.36: Ville startet med å sjekke justering av gear-wire på adapterplaten på motoren. Det ligger nok der ja. Tok opp båten igjen idag. Det mangler de siste 2 millimeterne før den går i revers. Men klarte ikke å justere så den dyttet nok. Kan det være slapp girwire? Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 8 timer siden Link til dette innlegget Svart 8 timer siden Kan være slapp wire. Er tre punkter som kan gå feil. Ene er justering av wirene. Kan jo forsøke å ta av wire fra adapter til gear og betjene denne manuelt. Problemet jeg hadde en gang var at denne hadde forandret seg, var ikke lenger midt på vandringen ved gearet i fri. Kan også skje noe med wire fra kontrollboks til adapter. Normalt er ikke dette et problem, det som fungerer om høsten pleier å fungere om våren selv om drevet har vært demontert om vinteren. Andre er overføringen inne i drevet. Aluminiums delen i enden av wiren som skal treffe rullen på staget som går ned. Treffer ikke dette vil du antagelig ikke ha noe gering i hele tatt. Litt vrient å holde dette i posisjon ved montering. Finnes eget verktøy for å holde dette på plass. TOOL-SHIFT SLIDE Ravns Garage Tredje er skifte-armen som skal i sporet sitt, viktig at gear står i forover ved demontering og montering. Treffer ikke dette vil du antagelig ha problemer med å få drevet på plass. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.