Silverton Posted May 28 Share Posted May 28 Mistenker lekkasje av trim/tilt olje på nyinnkjøpt båt med 290-drev. Etter det jeg har klart å finne ut er dette den "gamle" typen trimpumpe med innebygget reseorvar for oljen i bunnen. Skal olje fylles i hullet like over slangene? Bare åpne skruen og fylle til det renner tilbake og thats it? Jeg kjenner best til Bravo-drev så dette Volvo greiene er litt nytt for meg :) Quote Link to post
subwoofer Posted May 28 Share Posted May 28 Du skrur ut pluggen du ser mellom slangene og fyller til det kommer ut igjen. Quote Link to post
Silverton Posted June 2 Author Share Posted June 2 Da var mistanken bekreftet til de grader... Fylte opp med ny ATF-olje og forsøkte å kjøre drevet opp. Det gikk oppover men sank rolig ned igjen etterpå. Mengden olje på vannet, etterlot ingen tvil om lekkasje.. Quote Link to post
subwoofer Posted June 2 Share Posted June 2 290-drevet jeg hadde før lakk olje fra trykkslangen til ut-bevegelsen, dårlig press på slangekoblingen inne på skjoldet. Da kom det olje på vannet i det drevet gikk i endestopp. Så gjør et forsøk på å finne ut hvor det kommer ut, har du flaks er det en kobling som bare trengs å strammes til. Kommer det olje på vannet mens drevet siger er problemet rimelig sikkert på slangesiden. Siger det uten at det kommer ut noe mer er det tettingene inni sylindrene eller nesten like sannsynlig o-ringene på tilbakeslagsventilene i pumpa. Quote Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.