Silverton Startet 28.Mai Link til dette innlegget Startet 28.Mai Mistenker lekkasje av trim/tilt olje på nyinnkjøpt båt med 290-drev. Etter det jeg har klart å finne ut er dette den "gamle" typen trimpumpe med innebygget reseorvar for oljen i bunnen. Skal olje fylles i hullet like over slangene? Bare åpne skruen og fylle til det renner tilbake og thats it? Jeg kjenner best til Bravo-drev så dette Volvo greiene er litt nytt for meg :) Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart 28.Mai Link til dette innlegget Svart 28.Mai Du skrur ut pluggen du ser mellom slangene og fyller til det kommer ut igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Silverton Svart 2.Juni Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni Da var mistanken bekreftet til de grader... Fylte opp med ny ATF-olje og forsøkte å kjøre drevet opp. Det gikk oppover men sank rolig ned igjen etterpå. Mengden olje på vannet, etterlot ingen tvil om lekkasje.. Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart 2.Juni Link til dette innlegget Svart 2.Juni 290-drevet jeg hadde før lakk olje fra trykkslangen til ut-bevegelsen, dårlig press på slangekoblingen inne på skjoldet. Da kom det olje på vannet i det drevet gikk i endestopp. Så gjør et forsøk på å finne ut hvor det kommer ut, har du flaks er det en kobling som bare trengs å strammes til. Kommer det olje på vannet mens drevet siger er problemet rimelig sikkert på slangesiden. Siger det uten at det kommer ut noe mer er det tettingene inni sylindrene eller nesten like sannsynlig o-ringene på tilbakeslagsventilene i pumpa. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.