chrisrik Startet Onsdag 20:49 Link til dette innlegget Startet Onsdag 20:49 Til dere med Icom IC-M94DE, hva bruker dere AIS-funksjonaliteten til? Eneste fornuftige jeg ser for meg er DCS-anrop mot AIS-targets? Ettersom den ikke kan dele informasjonen med andre vha nmea..(?) Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Faxen Svart 20 timer siden Link til dette innlegget Svart 20 timer siden Her er bare å velge:https://www.bing.com/search?q=AIS+på+håndholdt+VHF&pc=GD04&form=GDAGVP&ptag=7608 Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
J-Å Svart 17 timer siden Link til dette innlegget Svart 17 timer siden Det er vel begrenset nytteverdi ombord i et fartøy som har annen AIS. Men i en jolle kan den jo være nyttig. For å finne igjen moderfartøyet for eksempel, eller for å søke etter mann over bord med AIS-PLB. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 7 timer siden Link til dette innlegget Svart 7 timer siden Husker jeg har sett bærbar VHF med NMEA 183 på laderen. Så da ville AIS på plotter fungert så lenge radioen står i laderen. Om dagens modeller med AIS har dette vet jeg ikke da jeg ikke har sett på bærbar VHF på mange år da jeg er godt dekket med en Icom uten DSC og en Simrad med. Og har VHF med AIS mottaker og en AIS transponder i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.