chrisrik Posted May 28 Share Posted May 28 Til dere med Icom IC-M94DE, hva bruker dere AIS-funksjonaliteten til? Eneste fornuftige jeg ser for meg er DCS-anrop mot AIS-targets? Ettersom den ikke kan dele informasjonen med andre vha nmea..(?) Quote Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Faxen Posted May 29 Share Posted May 29 Her er bare å velge:https://www.bing.com/search?q=AIS+på+håndholdt+VHF&pc=GD04&form=GDAGVP&ptag=7608 Quote Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
J-Å Posted May 29 Share Posted May 29 Det er vel begrenset nytteverdi ombord i et fartøy som har annen AIS. Men i en jolle kan den jo være nyttig. For å finne igjen moderfartøyet for eksempel, eller for å søke etter mann over bord med AIS-PLB. Quote Link to post
abbor Posted May 29 Share Posted May 29 Husker jeg har sett bærbar VHF med NMEA 183 på laderen. Så da ville AIS på plotter fungert så lenge radioen står i laderen. Om dagens modeller med AIS har dette vet jeg ikke da jeg ikke har sett på bærbar VHF på mange år da jeg er godt dekket med en Icom uten DSC og en Simrad med. Og har VHF med AIS mottaker og en AIS transponder i båten. Quote Link to post
Recommended Posts