Jump to content

Tec7 vs Biltema MultiBond

Ask

Recommended Posts

Kan ikke Multibond brukes under vann? 

TS spør om T7 vs MB tetning/ liming over vann, men spørsmål ovenfor dukket opp.

Jeg liker å bruke produkter som er dokumentert å være til formålet, ved bruk på andre sine båter.

Generelt for fugemasse basert på MS Polymer i følge BT. OBS! Må ikke brukes under vann, for eksempel i basseng og akvarium.

Ser videre at BT opererer med ulike dele nummer på Multibond, og ulike bruksanvisninger/-områder:

Utgående Multibond: OBS! Skal ikke brukes på steder som er konstant under vann.

https://www.biltema.no/bygg/lim/ovrige-limtyper/bt-multibond-290-ml-2000028571

Aktuell Multibond:

På erstattet utgave står det ikke uttrykkelig at obs må/skal ikke brukes under vann.

https://www.biltema.no/bygg/maling/fuge--og-tetningsmiddel/tetningsmiddel/multibond-hvit-290-ml-2000053965

Tvil om bruksområde på Multibond, gjør at jeg går fra byggavdeling til båtavdeling og velger Marintetning,  på kundejobber. Slik at jeg kan dokumentere at dette er for bruk på båt, over og under vannlinjen. tetningsmasse for marin bruk over og under vannlinjen. Velegnet for tetting, fuging og lettere liming.

Selco Racing skrev for 6 timer siden:

Kan ikke Multibond brukes under vann? 

TS spør om T7 vs MB tetning/ liming over vann, men spørsmål ovenfor dukket opp.

Jeg liker å bruke produkter som er dokumentert å være til formålet, ved bruk på andre sine båter.

Generelt for fugemasse basert på MS Polymer i følge BT. OBS! Må ikke brukes under vann, for eksempel i basseng og akvarium.

Multibond er så vidt jeg forstår MS-polymer basert. MS polymer egner seg nok bra under vannlinja på båter, så denne setningen som Biltema skriver på patronene sine handler nok først og fremst om å trykke en advarsel for å ikke risikere at den blir brukt feil, f.eks. til akvarium som du nevner her. Det å montere skroggjennomføringer og ekkoloddsvingere med Multibond er nok ikke noe problem, det hadde jeg ikke vært redd for. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...