Ask Svart Lørdag 04:57 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Lørdag 04:57 Hei. Der vinsjen står er det tjukt laminat. Vinsjen er festa med gjennomgåande 8 mm boltar. Kvar har ei skiva på 4-5 cm I diameter. Eg støyper att hola, og borar nye. MultiBond er kjøpt inn. Eg prøver det først. Takk for alle svar. Gode tips om lagring òg. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart Lørdag 06:33 Link til dette innlegget Svart Lørdag 06:33 Ask skrev for 1 time siden: gjennomgåande 8 mm boltar. Kvar har ei skiva på 4-5 cm I diameter. Eg støyper att hola, og borar nye. Har bedre erfaring med en hel plate med X antall hull på plastbåt. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Ask Svart Lørdag 07:30 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Lørdag 07:30 Roger jo skrev 55 minutter siden: Har bedre erfaring med en hel plate med X antall hull på plastbåt. Det heilt sikkert betre, men store skiver har funka uproblematisk sidan båten var ny i 1995. Båten har vore langt, så eg satsar på at skiver funker i 30 år til. Sitér dette innlegget Link to post
Olevine Svart Lørdag 08:19 Link til dette innlegget Svart Lørdag 08:19 jerognal skrev for 22 timer siden: Brukte det rundt en trekasse eg har rundt en dieselbrenner. Der har multibond krympet så mye at det er flere mm glip nå. Kan ikke si jeg har opplevd det. Kan det være at det var trekassa som krympet? Tre rundt en dieselbrenner blir vel temmelig tørr og krymper skulle jeg tro. Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart Lørdag 15:55 Link til dette innlegget Svart Lørdag 15:55 Olevine skrev for 7 timer siden: Kan ikke si jeg har opplevd det. Kan det være at det var trekassa som krympet? Tre rundt en dieselbrenner blir vel temmelig tørr og krymper skulle jeg tro. Ja det har eg jaggu ikke tenkt på. Selvfølgelig en mulighet. Men herdetiden er hinsides lang iallefall.... Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart Lørdag 16:13 Link til dette innlegget Svart Lørdag 16:13 Multibond har lang herdetid og holder lav hardhet. Multibond Rapid herder meget hurtig, over natten. Sitér dette innlegget Link to post
Selco Racing Svart Søndag 04:53 Link til dette innlegget Svart Søndag 04:53 Kan ikke Multibond brukes under vann? TS spør om T7 vs MB tetning/ liming over vann, men spørsmål ovenfor dukket opp. Jeg liker å bruke produkter som er dokumentert å være til formålet, ved bruk på andre sine båter. Generelt for fugemasse basert på MS Polymer i følge BT. OBS! Må ikke brukes under vann, for eksempel i basseng og akvarium. Ser videre at BT opererer med ulike dele nummer på Multibond, og ulike bruksanvisninger/-områder: Utgående Multibond: OBS! Skal ikke brukes på steder som er konstant under vann. https://www.biltema.no/bygg/lim/ovrige-limtyper/bt-multibond-290-ml-2000028571 Aktuell Multibond: På erstattet utgave står det ikke uttrykkelig at obs må/skal ikke brukes under vann. https://www.biltema.no/bygg/maling/fuge--og-tetningsmiddel/tetningsmiddel/multibond-hvit-290-ml-2000053965 Tvil om bruksområde på Multibond, gjør at jeg går fra byggavdeling til båtavdeling og velger Marintetning, på kundejobber. Slik at jeg kan dokumentere at dette er for bruk på båt, over og under vannlinjen. tetningsmasse for marin bruk over og under vannlinjen. Velegnet for tetting, fuging og lettere liming. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart Søndag 11:21 Link til dette innlegget Svart Søndag 11:21 Selco Racing skrev for 6 timer siden: Kan ikke Multibond brukes under vann? TS spør om T7 vs MB tetning/ liming over vann, men spørsmål ovenfor dukket opp. Jeg liker å bruke produkter som er dokumentert å være til formålet, ved bruk på andre sine båter. Generelt for fugemasse basert på MS Polymer i følge BT. OBS! Må ikke brukes under vann, for eksempel i basseng og akvarium. Multibond er så vidt jeg forstår MS-polymer basert. MS polymer egner seg nok bra under vannlinja på båter, så denne setningen som Biltema skriver på patronene sine handler nok først og fremst om å trykke en advarsel for å ikke risikere at den blir brukt feil, f.eks. til akvarium som du nevner her. Det å montere skroggjennomføringer og ekkoloddsvingere med Multibond er nok ikke noe problem, det hadde jeg ikke vært redd for. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.