Jump to content

Aladdin parafinbrenner, kan den brenne diesel?


M/S Bastard

Recommended Posts

Den vil sote mer, og lukte mer. Ikke noe videre trivelig altså! Og så marginal som prisforskjellen på parafin og diesel er så er det vel ikke så mye vits i å bruke diesel? Lite trivelig å jobbe i dieselosen...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Tror ikke den tar skade av det, bortsett fra sot og lukt da. Hadde en kamerat en gang som brukte diesel på parafinbrenneren i stua (vekebrenner), og det eneste problemet der var som sagt mer sot og litt mer lukt hvis han sølte ved påfylling...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Har du prøvd å skifte veke i en slik ovn? Jeg har en i garasjen, samt et par nye veker som jeg fikk med. Men jeg har så langt ikke klart å få den nye veken på plass, det virker som om den er for tykk i stoffet! Har ødelagt en veke så langt, men jeg har vel et par igjen. Disse vekene har ligget i et sjøhus i flere år, kanskje de har trukket fuktighet og svellet ut??

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...