Rattaa Startet Søndag 10:49 Link til dette innlegget Startet Søndag 10:49 Hei! Ny i båtverden og gjorde første innkjøp august i fjor. Kjøpte båt med morken akterspeilplate, men fikk med ny utskåret plate som jeg skulle bytte i går. Da jeg fjern den gamle plata ser jeg imidlertid at det kommer vann ut av både boltehullene til motorfeste og skruehullene fra akterspeilplata. Skjønner dermed at her er det større skader som må utbedres. Arbeidsomfanget er større enn det jeg har tid til, så lurer på hvor dyrt det er å få gjort av andre? Lurer samtidig på hvor utrygt det er å montere ny plate og kjøre en sesong til? Evt. hvor lenge det kan holde? Sikkert vanskelig å svare på basert på bilder. Uansett, takk for svar! Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart Søndag 11:39 Link til dette innlegget Svart Søndag 11:39 Hei @Rattaa, og velkommen til baatplassen Den dårlige nyheten her er at på så gamle båter så må du regne med at kryssfinerkjernen i akterspeilet er vasstrukken og råtten. På en så gammel og liten båt er antagelig dette en utbedring som koster mer enn det båten er verd. Slike prosjekter må derfor gjøres som en hobby for at det skal være noe økonomi i det. Ser av bildene dine at du har en drøss små sprekker i gelcoaten i speilet, her må du også regne med at det er krakkilleringer innover i glassfiberlaminatet. Dette vil over tid suge vann. I tillegg er det boret en rekke hull der vann over tid kan trenge inn. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Rattaa Svart Søndag 18:26 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Søndag 18:26 Takk for svar! Da blir nok denne solgt som prosjekt en gang ja. Tenker du det er for risikabelt å kjøre med ny akterspeilplate en sesong uten noe mer utbedring? Sitér dette innlegget Link to post
Selco Racing Svart Mandag 06:20 Link til dette innlegget Svart Mandag 06:20 hvor utrygt er det å kjøre en sesong til? Evt. hvor lenge kan det holde? Umulig å si, basert på bilder. I hvert fall for meg. Kan holde kort tid eller lang tid. Men det ser ikke bra ut. Ser en horisontal sprekk i høyre del av brønn. Utvikler den seg, revner hekken. Undersøk selv, og vurder ift motorstørrelse, farvann og bruk. Se innvendig etter sprekker, delaminering osv. Om du henger på motor og står på antikavitasjonsplata, får du et bra moment på hekken, for å se tilstand og styrke. Stol på egen vurdering, er du i tvil, la båten ligge på land. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.