Lars H. Startet Søndag 14:59 Link til dette innlegget Startet Søndag 14:59 Dere som har vært på forumet noen år har vel fått med dere at etter at Trude og jeg ble pensjonister, har vi alltid startet årets båtferie rundt 17. mai. Da har det blitt tur nedover svenskekysten med retur NV for Gøteborg, og hjemkomst ikke før rundt 3 måneder senere. I år var jo sommeren innom her på Østlandet tidlig i mai, men så ble det kaldt, regn og mye vind. Etter hvert satte vi reisedag, men den ble stadig flyttet. Det siste var avreise igår lørdag. Men, selv om det var fine forhold til å komme seg forbi Strømtangen og ned til Strømstad, så det ikke noe særlig bedre ut videre. Så nå har vi pakket bort bagasjen i på vente av mer sommerlig vær. Hadde vi dradd igår, kunne vi fort blitt liggende i Strømstad på ubestemt tid med under 14°C, bølger ikke under 1m, vind og dager med regn.Da er det bedre å være hjemme. Idag ble det å fyre på peisen i formiddag. Men som sagt, vi er pensjonister, så det blir nok tur en gang, det er lenge til september. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
pipe Svart Søndag 15:55 Link til dette innlegget Svart Søndag 15:55 Lars H. skrev 1 time siden: Men som sagt, vi er pensjonister, så det blir nok tur en gang, det er lenge til september. Den luksusen er dere vel unt og kommer etter om noen få år...tror jeg. Men trist vær....blåser kaldt som f.... 1 juni og heiv noen pinner i ovnen Utpå noen timer i går men alt for kaldt til att det er trivelig. Er jo nesten som man må ha bakvegg båt eller gå på land for godt Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart Søndag 16:51 Link til dette innlegget Svart Søndag 16:51 Det ser ut som vi traff godt med å sette Hulda på land til onsdag. Like godt å være hjemme en ukes tid fremover. Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart Søndag 17:34 Link til dette innlegget Svart Søndag 17:34 Blåst surt å kaldt her ute på feltet også siste uken. Sola kommer, men ikke noen temp. Men både som og sommer temp er bestilt til om ca 10 dager🏖️🌞☀️ Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Tom Rør Svart Søndag 18:41 Link til dette innlegget Svart Søndag 18:41 Det var dumt, men det er den usikkerheten vi har som båtfolk dessverre. Husker i fjor, da vi måtte utsette ferien i to uker grunnet jobb. Da vi kom til Læsø i begynnelsen av Juli, var det ikke fullt 18 grader i vannet. Uforutsigbar hobby vi har Vi krysser fingrene for at Trudelutt med mannskap snart får kastet loss, og det er ikke umulig at vi sees da vi sniker oss nedover etter St.Hans Sitér dette innlegget Link to post
Blouberg Svart Søndag 19:21 Link til dette innlegget Svart Søndag 19:21 Samme situasjon her, skulle vært på tur nedover svenskekysten, men tusker litt rundt i Oslofjorden, nå ligger vi i Horten, hatt noen dager i Son, tenker vi tusler innom Holmsbu før vi drar hjemover mot Drøbak om noen dager. Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
MajorAndy Svart Mandag 07:06 Link til dette innlegget Svart Mandag 07:06 Nogle af prognosemodellerne viser små tegn på stabilisering omkring den 11-12. Men det er usikkert 😳 Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart Mandag 07:14 Link til dette innlegget Svart Mandag 07:14 Ja, det ser ut til å bedre seg om en ukes tid. Bare å pakke ut Lars H og pakke om igjen om en uke. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart Mandag 09:47 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Mandag 09:47 Jeg har ikke pakket ut, bare stuet bager og sekker litt unna, klar til å fraktes til båten. En liten anelse optimisme har jeg fremdeles. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart Mandag 16:47 Link til dette innlegget Svart Mandag 16:47 Flott i Son nå i ettermiddag! Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart Mandag 18:36 Link til dette innlegget Svart Mandag 18:36 Krysser fingrene for at dere kommer avgående i fint og stabilt vær! Nå om dagen er det i hvert fall nok vind!! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Lars H. Svart Mandag 22:02 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Mandag 22:02 Hulda skrev for 5 timer siden: Flott i Son nå i ettermiddag! Men på samme tid litt mer bølger ved Strømtangen. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Chilli Solbris Svart Mandag 23:59 Link til dette innlegget Svart Mandag 23:59 Du hadde fått ristet deg skikkelig rundt Strømtangen mandag 2. juni. Blåste saftig selv i Vesterelva hvor jeg ligger. Det har vært uvanlig mye vind en periode! Dette er vinddata fra de siste 7 dagene. Minner om at dette er i sentrum av Fredrikstad og der ligger vi veldig godt skjermet! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Hulda Svart 23 timer siden Link til dette innlegget Svart 23 timer siden Fint i formiddag, men ny kuling på vei, begynner å bli lei. Sitér dette innlegget Link to post
Blouberg Svart 21 timer siden Link til dette innlegget Svart 21 timer siden Hulda skrev for 2 timer siden: Fint i formiddag, men ny kuling på vei, begynner å bli lei. Amen! Ligger i Horten, helt stille og sol nå, men som @Hulda sier, bare en liten pause før neste kuling. Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
Lars H. Svart 18 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18 timer siden Det er godt å høre at andre også synes det er mye vind, og ikke bare jeg som er pysete. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart 16 timer siden Link til dette innlegget Svart 16 timer siden Stille tidlig i morres, nå blåser det stikker og strå. Motvind. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 15 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15 timer siden Det frister ikke å fylle diesel med vinden rett inn mot bryggen i Son idag selv om solen skinner. Og barometeret her hjemme står stabilt på "Utstadigt". Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
index Svart 15 timer siden Link til dette innlegget Svart 15 timer siden Det ser ut til å være to ledige båser på innsiden nær pumpen? Rekker ikke slangen dit? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Lars H. Svart 15 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15 timer siden Det er private plasser. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 8 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8 timer siden Blouberg skrev for 13 timer siden: Amen! Ligger i Horten, helt stille og sol nå, men som @Hulda sier, bare en liten pause før neste kuling. Tidligere idag på radioen (NRK P1) var det et program der folk sendte inn meldinger om ferieplaner. Der var det en som lå i båt i Horten og ventet på bedre vær for svenskekysten. - kanskje det var deg Blouberg Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Blouberg Svart 7 timer siden Link til dette innlegget Svart 7 timer siden Lars H. skrev 3 minutter siden: Tidligere idag på radioen (NRK P1) var det et program der folk sendte inn meldinger om ferieplaner. Der var det en som lå i båt i Horten og ventet på bedre vær for svenskekysten. - kanskje det var deg Blouberg Var nok det @Lars H. (: Akkurat nå ligger det mellom 8-12 m/s her, møkkavær! Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
Lucky Strike Svart 7 timer siden Link til dette innlegget Svart 7 timer siden For å piske opp stemningen litt: Lenger sør på Svenskekysten i Malmø (og også i København) har det vært flere fine sommerdager. 18-20 grader, tidvis litt vind, men det finnes lune steder. Vi dro 13.mai, det ble noen kalde seilstrekk, men var vel verd det pr i dag. Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 6 timer siden Link til dette innlegget Svart 6 timer siden Jeg var i båten idag for å jobbe sammen med en elektriker. Vi ligger på Tjøme, Vrengensundet. Det er forvirrende når YR melder akseptabel vind, men sikrer seg med (18) i parentesen. Slik ble det også. Vel hjemme, så kommer ungdommene med boblejakker på. Det er noe galt med sommeren. @Blouberg Har dere forsøkt dere omkring Tjøme? Det er jo noen fine steder der ute, inkl havner, og når det endelig løyer, så er dere på koster ila en time med den båten du har. Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Blouberg Svart 6 timer siden Link til dette innlegget Svart 6 timer siden dennrick skrev 4 minutter siden: Har dere forsøkt dere omkring Tjøme? Det er jo noen fine steder der ute, inkl havner, og når det endelig løyer, så er dere på koster ila en time med den båten du har. Vi har utsatt svenskekysten ei uke eller to. Blir en tur innom Holmsbu i morgen, før vi går til Drøbak på fredag. Skal på et lag i Drøbak på fredag. Vi visste at det ble mye vind når vi dro ut på fredag, men godt å være ute selv om det bare blir å surre rundt i nærområdet. Enig i at det er mye fint rundt Tjøme. Når vi endelig kommer oss nedover blir det sikkert via Hankø for å toppe opp diesel tanken før vi går til Koster og videre nedover. Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.