Jump to content

I år, 2025 ser det ut til at det blir forsinket sverigetur for Trudelutt, grrrr!

Lars H.

Recommended Posts

Nå er det snart slutt på denne tråden, jeg er faktisk litt mer optimistisk når det gjelder å snart komme oss avgårde. Da blir det ny tråd for Trudelutt på svensketur!

Vi stoler på værmeldingen om at det blir greie forhold for tur fra Son til Strømstad på søndag. Så blir det noen dager der, før turen går videre forbi Kosterfjorden og Gule Humpen på onsdag/torsdag da det også er meldt greit føre. Jeg leste nettopp at Yr melder sommer med sol og varme på Sørlandet og Østlandet fra fredag den 13-ende (:undrer:). Da satser jeg på at det gjelder svenskekysten også.

Nå til helgen er det jo pinse, selv om det satt langt inne, har jeg forhåndbooket plass i Strømstad fra søndag til onsdag, - grrr! Det er første gang i mitt båtliv at jeg har gjort noe slikt.

Så, ny ferietråd for Trudelutt kommer forhåpentligvis på søndag/mandag.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hulda skrev for 1 time siden:

I dag blåste det så det ristet i Hulda. Som står på land, uten rigg, med baugen mot vinden. Må ha vært minst 15 m/s.

Du står jo på det mest utsatte stedet i havnen, og der tar vinden. Hvordan går det med maling og stoffing, det har vel vært litt i våteste laget idag. Men det kan ikke ha vært mye groe, selv etter 2 år på vannet. Bildet er tatt etter høytrykksspylingen.  Hvordan gikk det med propellen, fikk du trukket den av?

hulda_son.jpg.654ed0ca8ef9e20156f78b6664d68be4.jpg

hulda_son_propell.jpg.8c323c5c4425c76be5bf1938fcb86151.jpg

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...