Pequod Svart 14.August Link til dette innlegget Svart 14.August Og som om ikke det var nok, her er to bilder av katedralen tatt på Isegran for tre år siden... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Chilli Solbris Svart 14.August Link til dette innlegget Svart 14.August Nå må vi være litt forsiktig så ikke @Lars H. blir dypt religiøs!😁 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
EiSvIn Svart 15.August Link til dette innlegget Svart 15.August Chilli Solbris skrev for 14 timer siden: Ser du har linket til katedralen👍. Når vi var i Fjällbacka lå den svenske versjonen der for 14 dager siden. Den norske som har base på Isegran er bygget etter samme lest som den svenske. Så pr nå er det to «søplekatedraler»☺️. I følge de norske hjemmesidene er den som ligger på Isegran på turne i Sverige for tiden, det er vel bare en av dem? https://hapetskatedral.no/ Sitér dette innlegget Link to post
176-671 Svart 15.August Link til dette innlegget Svart 15.August Ja, den ble slept ut fra Fr.st. for et par-tre-fire uker siden. Sitér dette innlegget Any ship can be a minesweeper. Once. Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" ! Link to post
Lars H. Svart Mandag 19:25 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Mandag 19:25 Etter noen fine dager i Skärhamn ble det en drøyt 2 timers tur i nydelig vær til Gullholmen. Da vi kom rundt 1030 tiden var det godt med plasser, men nå på kvelden er det fullt. Havneavgiften er grei, SEK295 uten ekstra for strøm for båter opp til 42 fot. Og for større båter opp til 59 fot, SEK 335! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart Mandag 20:11 Link til dette innlegget Svart Mandag 20:11 Og det var derfor jeg kuttet av Hulda til 12,95 meter. Og på Gullholmen er strøm og dusj inkludert. På Kungshamn skulle de vel ha SEK 290 pluss SEK 70 for ladestrøm. Vi fyrte opp aggregatet og brukte vel NOK 5. Jeg har en kompis i Hönö-Klåva. Med solceller har han ikke plugget inn landstrøm på to år. Med de fantasiprisene på strøm rundt om, blir det nok mer og mer alternative løsninger. Dog, i Hönö-Klåva har de inført dansk kortsystem, og belaster med SEK 2,35/kWh. Det er et par kroner mindre enn havnen i Son, og havnen i Strömstad. Vi har ligget et par netter på Strömstad SPA. Der mener jeg vi betalte SEK 220 inkl strøm. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart Onsdag 15:48 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Onsdag 15:48 Det ble 1 liggedag på Gullholmen før vi satte kursen nordover til Bohus Malmön. Det ble en fin tur på snaue 2 timer i svak vind fra NØ. Dermed ble det ikke noe bølger inn fra havet. Men vi gikk likevel opp bak Lysekil og via sundet ved Saltö før Malmön. Her var det bare å velge og vrake i longsideplasser. Nå i eftermiddag er vi 7 båter. På Dockspot-bryggen er det tomt. Etter hvert kom Tusse, hun som tidligere har tatt havneavgiften bortom og tok en prat, hun hadde ventet på oss sa hun. Hele sommeren bor hun i sin flotte Saga her i havnen. Nå er hun blitt enke, Lennart gikk bort i vinter, det er sikkert flere her som husker ham da han var havnekaptein. Havneavgiften er grei, nå utenfor høysesongen. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart Onsdag 16:23 Link til dette innlegget Svart Onsdag 16:23 Prisen på strøm er et ran. Da vi lå i Hönö-Klåva hadde de tatt i bruk samme systemet som i Danmark. Og de belastet med SEK 2:35/kWh, om jeg ikke husker feil. Og for tre netter med koking og lading på 220 V, tror jeg vi brukte strøm for rundt 20 kroner. I Kungshamn er prisen på strøm SEK 70. Så vi fyrte opp aggregatet og brukte diesel for 15 kroner. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart Onsdag 17:12 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Onsdag 17:12 Ja, 70 eller 75 kroner er drøyt. Jeg har ikke summert opp hva vi har betalt, men heldigvis er strøm inkludert noen steder når en kommer syd for Lysekil. Frem til nå har vi brukt 620kWh på koking, varmtvann og varme fra vifteovn. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart Onsdag 19:00 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Onsdag 19:00 Så ble det kveld her på Bohus Malmön. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Chilli Solbris Svart Onsdag 19:33 Link til dette innlegget Svart Onsdag 19:33 Vakker himmel!!☺️ Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Code0 Svart Onsdag 20:04 Link til dette innlegget Svart Onsdag 20:04 Etter en forsinket start, kan du konkludere med at det ble en grei sommer? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart Onsdag 20:36 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Onsdag 20:36 Vi har kost oss i to og en halv måned, men nå går det mot slutten. Vi er vel hjemme i tide til Stortings-valget. Men en rar ferie med perioder med mye vind/bølger pluss også en periode med ekstremvarme har det vært. Alt har fungert med båten, kun en liten sak med dassen som lot seg fikse. Jeg har en dårlig rygg og går en del til kiropraktor, men her i båten har den fungert 100%! Ellers har vi truffet igjen andre båtfolk, både norske og svenske, og i flere gjestehavner er vi blitt ønsket velkommen tilbake av havnevakten/verten. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart Torsdag 07:21 Link til dette innlegget Svart Torsdag 07:21 Jepp, Lars H, det var den sommern. Bortsett fra en diesellekkasje med påfølgende, mindre rygghavari, har det fungert greit her også. Og vi har greid oss på én tank diesel. Det har vært mer drittvær sydover enn nord hos dere. Vi må si oss fornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart Torsdag 07:44 Link til dette innlegget Svart Torsdag 07:44 Lars H. skrev for 11 timer siden: Vi har kost oss i to og en halv måned, men nå går det mot slutten. Det er nok mange av oss her som er litt misunnelige på deres nomadeliv sommerstid. Men vår tid kommer vel også, alt er lettere når man kan disponere all tid selv. Kos dere de siste dagene før dere må hjem. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Lars H. Svart Torsdag 08:32 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Torsdag 08:32 Ja, vi er svært godt fornøyd med pensjonistlivet, selv har jeg nå vært pensjonist i 20 år! Det som er viktig er å ha orden på økonomien når denne tiden begynner. Det er mange som når de nærmer seg den tiden snakker om at da skal de gjøre det, og det, og det og det og . . . . . . Jeg sa selv: Når jeg blir pensjonist vil jeg ha lov til å gjøre ingenting, om det er det jeg vil! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
index Svart Torsdag 08:53 Link til dette innlegget Svart Torsdag 08:53 Det høres ut som et greit motto. Det skal ikke være stress å være pensjonist. Jeg for min del fylte 61 i år, så da er det jo bare spørsmål om tid før man må ta et valg. Utfordringen er jo som du sier økonomien, den blir annerledes. Men vi får nok til det også. Å være herre over egen tid lokker i alle fall. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Lars H. Svart 11 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11 timer siden Vi ligger fremdeles på Bohus Malmön, men imorgen tusler vi oss nordover. Det blir vel en kort tur til Hunnebo der webkameraet viser en havn med svært lite båter, selv om det er helg. Nå er vi forresten den eneste gjestebåten her på Malmön! Det lakker og lir tydeligvis mot slutten av sesongen. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lucky Strike Svart 6 timer siden Link til dette innlegget Svart 6 timer siden Ganske så fullt i Knippla. Lørdag, gøteborgere på helgetur og solskinn. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 4 timer siden Link til dette innlegget Svart 4 timer siden Nokså tett i Strömstad havn også. Bra med plass her ved SPA. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 3 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3 timer siden Vi satser på å komme til Strömstad på en ukedag. Slik ser det ut i Hunnebo nå, på en lørdag. Det blir nok plass for oss der imorgen. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart Akkurat nå Link til dette innlegget Svart Akkurat nå Ikke noe problem i Strömstad på en ukedag, da kan du velge og vrake. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.