Pequod Svart 28.August Link til dette innlegget Svart 28.August Takk for nok en hyggelig turrapport fra dere! Ikke umulig at vi sees i Sverige igjen neste sesong. Selv om det ikke er helt klart ennå, så leker jeg i alle fall med tanken på å ta hovedferien i mai/juni neste år, og da er det Sverige - og kanskje Danmark - som står øverst på ønskelisten. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
alphaman Svart 28.August Link til dette innlegget Svart 28.August så fin tur dere har hatt. Hvor mange motor timer har du kjørt i sommer Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 28.August Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.August Loggen med timetall og utseilt distanse ligger dessverre i båten (7 mil unna), så det kan jeg ikke svare på nå, men turen gikk jo fra Son i Oslofjorden til utenfor Göteborg og tilbake (uten å etterfylle diesel) , så noen timer og nautiske mil har det blitt. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bonus Svart 28.August Link til dette innlegget Svart 28.August Lars H. skrev 15 minutter siden: Loggen med timetall og utseilt distanse ligger dessverre i båten ... Kjenner jeg deg rett, Lars, så kommer det nok noen illustrative grafer over det meste, når du får hentet loggen og fyrt opp PC'en hjemme 👍👍 Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 28.August Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.August Ikke vær så sikker på det. Jeg er blitt rusten på på Excel, har ikke brukt det på lang tid. Dessuten er min versjon av programmet fra "pil og bue tiden". Det har nok blitt mer "papir og blyant" for ting jeg ikke bruker så mye. Jeg har brukt mye PHP på hjemmesidene mine, men når jeg nå går inn på koden forstår jeg ikke hva jeg har skrevet. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart 28.August Link til dette innlegget Svart 28.August Du er ikke alene der. Når jeg går tilbake i gamle greier kommer stadig dette 'har du virkelig gjort dette her'- syndromet opp. Jeg er tydeligvis inne i en 'jeg glemmer mer enn jeg lærer'-fase. Sitér dette innlegget Link to post
LAKA Svart 28.August Link til dette innlegget Svart 28.August Takk for nok en sommer med fine turrapporter! Sitér dette innlegget Link to post
Dixie 2 Svart 28.August Link til dette innlegget Svart 28.August Takk for at vi får bli med på turen langs svenskekysten. Sitér dette innlegget Link to post
EiSvIn Svart 29.August Link til dette innlegget Svart 29.August Takk for turen. Det er alltid flott å følge med på andres turer når man selv sitter å sturer på kontoret. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 30.August Link til dette innlegget Svart 30.August Takk for turen Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 6.September Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.September Kanskje vi avsluttet turen i rett tid? Bildet nedenfor viser loggingen av temperatur (blå kurve) og batterispenning (rød kurve) fra duppeditten SafeCurrent. Her ser man tydelig når vi var i båten på ferie. Da lå batterispenningen stabilt døgnet rundt på vel 13V med landstrøm, og høyere hver gang vi forflyttet oss. Nå ligger Trudelutt i hjemmehavnen med solceller som gir spenning på rundt 13,5V om dagen og hvilespenning rundt 12,8V om natten. Men det virkelig tydelige er at etter at vi kom hjem er det slutt på sommertemperaturer. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.