MajorAndy Svart Onsdag 12:59 Link til dette innlegget Svart Onsdag 12:59 Stadig gode takter i prognoserne. Men intet er naturligvis sikkert endnu: Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart Torsdag 15:09 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Torsdag 15:09 Nå er det snart slutt på denne tråden, jeg er faktisk litt mer optimistisk når det gjelder å snart komme oss avgårde. Da blir det ny tråd for Trudelutt på svensketur! Vi stoler på værmeldingen om at det blir greie forhold for tur fra Son til Strømstad på søndag. Så blir det noen dager der, før turen går videre forbi Kosterfjorden og Gule Humpen på onsdag/torsdag da det også er meldt greit føre. Jeg leste nettopp at Yr melder sommer med sol og varme på Sørlandet og Østlandet fra fredag den 13-ende (). Da satser jeg på at det gjelder svenskekysten også. Nå til helgen er det jo pinse, selv om det satt langt inne, har jeg forhåndbooket plass i Strømstad fra søndag til onsdag, - grrr! Det er første gang i mitt båtliv at jeg har gjort noe slikt. Så, ny ferietråd for Trudelutt kommer forhåpentligvis på søndag/mandag. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart Torsdag 18:39 Link til dette innlegget Svart Torsdag 18:39 Forhåndbooket? Det må være første gangen i historien? Været begynner å løye ned allerede i morgen. I dag blåste det så det ristet i Hulda. Som står på land, uten rigg, med baugen mot vinden. Må ha vært minst 15 m/s. Sitér dette innlegget Link to post
eivindch Svart Torsdag 19:12 Link til dette innlegget Svart Torsdag 19:12 Vi dro fra ca. Strømstad idag til ca. Havstensund. Frisk motvind, men vi tok omveien på østsiden og slapp mesteparten av Kosterfjorden. Nå har det begynt å løye, så Gule Humpen blir nok grei nok imorgen. Eivind Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart Torsdag 20:15 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Torsdag 20:15 Hulda skrev for 1 time siden: I dag blåste det så det ristet i Hulda. Som står på land, uten rigg, med baugen mot vinden. Må ha vært minst 15 m/s. Du står jo på det mest utsatte stedet i havnen, og der tar vinden. Hvordan går det med maling og stoffing, det har vel vært litt i våteste laget idag. Men det kan ikke ha vært mye groe, selv etter 2 år på vannet. Bildet er tatt etter høytrykksspylingen. Hvordan gikk det med propellen, fikk du trukket den av? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart 17 timer siden Link til dette innlegget Svart 17 timer siden Propell og aksling er demontert. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.