Lars H. Svart 1.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli Den rimelige havneavgiften her i Skärhamn er faktisk høysesongpris! Ellers i året er det billigere. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Captain Chaos Svart 2.Juli Link til dette innlegget Svart 2.Juli Lars H. skrev for 14 timer siden: Den rimelige havneavgiften her i Skärhamn er faktisk høysesongpris! Ellers i året er det billigere. Noe av det rimligaste jeg har sett for oss som har 15m også. Vi fikk ikke plass riktignok sist vi var der. Da traff vi trebåtfestivalen, men vi fikk plass på de nye bryggene rett nord for gjestehavnen. Privat, men med en del gjesteplasser og automat. 10 minutter gange til gjestehavnen. Utrolig mange fine trebåter å se. Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Pequod Svart 2.Juli Link til dette innlegget Svart 2.Juli Captain Chaos skrev 6 minutter siden: Noe av det rimligaste jeg har sett for oss som har 15m også. Vi fikk ikke plass riktignok sist vi var der. Da traff vi trebåtfestivalen, men vi fikk plass på de nye bryggene rett nord for gjestehavnen. Privat, men med en del gjesteplasser og automat. 10 minutter gange til gjestehavnen. Utrolig mange fine trebåter å se. La merke til den nye bryggeanlegget da jeg var innom i fjor høst, men trodde det utelukkende var privat. Fint å vite at det faktisk er gjesteplasser der også! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Lars H. Svart 2.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli Planen vår videre her fra Skärhamn var å gå videre til Dyrön idag og ligge der til forventet regn og kuling i helgen hadde gitt seg. Men vi blir liggende her i Skärhamn. Jeg var litt bekymret for om vi kunne ligge her over helgen da det er trebåtfestival her, men etter en prat med vår gode venn havnesjefen Bent, ble det klargjort at den bryggen vi ligger på ikke er berørt av de 70 påmeldte trebåtene. Og så fikk vi en dags gratis havneavgift, greit å være kjent på stedet. Nå er det bare å glede seg til å se mange fine trebåter og alle arrangementene i forbindelse med treffet. Idag er faktisk kortbuksen kommet på kapteinen. Dere skal slippe å se bilde av de 81 år gamle beinene. Det er 26gr. i luften og 18,5gr. i vannet. Det er mest sol men også litt disig, men uten vind, - enn så lenge. Imorgen er det meldt 10 - 12m/s. utpå dagen. Kanskje jeg skulle ta en dukkert snart? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 2.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli Jeg lovet å ikke vise bilder av mine 81-årige knær, men har ombestemt meg. Og med 18,5gr. i vannet ble det også en tur i vannet som bildet av badebukse og håndkle viser. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Chilli Solbris Svart 2.Juli Link til dette innlegget Svart 2.Juli De beina er definitivt ikke noe å skamme seg over! Jeg håper virkelig at jeg er like sprek som deg den dagen jeg er 81!! Håper det blir slik og med båt!!🙏🙏 (bare ikke en diger Storebro😂😂)! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Lars H. Svart 4.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli Og så var trrebåtfestivalen igang her i Skärhamn. Ca. 70 båter er påmeldt. Her et par av dem sett rett bak båten vår. Jeg var bortom og tok en prat med en av eierne som vi kjenner fra Fiskebäckskil. Litt tidligere idag kom en blid havnevertinne ens ut til oss med beskjed fra havnesjefen Bengt om at vi skulle få nok en dag gratis havneleie. Dessverre hadde jeg da betalt frem til mandag. Vi blir liggende her til over helgen da det blir mindre vind og regn da. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart 4.Juli Link til dette innlegget Svart 4.Juli Sluttopp, jeg har ikke flere dongeribukser å klippe beina av for å være med i denne konkurransen. Gjelder slitte boxershorts? Jeg har sluttet å kjøpe dongeri etter at alt ble stretch og de sluttet med bukser sydd av hardslått bomull. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 4.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli Jeg klippet buksebeina av en dongeri jeg hadde brukt flere år, og nå har jeg hatt den slik i mange år. En slik "modifisert" bukse holder leeenge. Jeg vil heller ikke ha stretch dongeri, men det finnes faktisk "gammeldags" dongeri å få kjøpt som Mc Gordon hos Dressmann. Dog, iår ble mine dongeri bukser av en merkelig grunn noget stramme rundt magen. Men gjerrig som jeg er kjøpte jeg ikke nytt. Det ble ekstra jeansknapp jeg slo i, se pil på bildet. Ellers forstår jeg at dere er kommet til Strömstad. Hva har du planer for videre tur? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart 4.Juli Link til dette innlegget Svart 4.Juli I morgen bøtter det ned. Vi tar en tur bort til leiligheten. Søndag er det full rulle sydover. Ett av ønskestoppene er Fish&Chips på Hermanö. Deretter Mettes, tre-etasjes bløtkake, i Flensburg. Og møte hafenkapitän Loretzen, om han fremdeles er der. I korte trekk. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 4.Juli Link til dette innlegget Svart 4.Juli Nå ser vi alle frem til en pene ben konkurranse mellom Lars H og Hulda.🤣 Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Lars H. Svart 4.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli Den konkurransen avsluttet vi for flere år siden. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
index Svart 4.Juli Link til dette innlegget Svart 4.Juli 😁 Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Lars H. Svart 5.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli Som sagt, er det nå trebåtfestival her i Skärhamn, og jeg må si det var mye fint treverk å se på. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 5.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli Og på land var det salgsboder for alt mulig rart, klær, honning osv, og sannelig hadde også den Svenske Kyrkan en stand. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 5.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli Og sannelig traff jeg en gammel båtplassen venn også,Morgan med fru fra Gunga Din som stort sett bor i båten i Middelhavet, men er hjemme i juli og august. verden er ikke stor. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Chilli Solbris Svart 5.Juli Link til dette innlegget Svart 5.Juli Skikkelig fine bilder!!😃😃 Naboen min er der med sin trebåt. En sak på ca 45 fot som heter Sephina. Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Lars H. Svart 5.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli Den har jeg visst ikke fått med på bildene, men ja la merke til den da den kom inn her om dagen, ikke særlig vanlig med trebåt med flybridge! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 5.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli Nå har det vært mye ikke så bra vær i ukevis, og da spesielt vind som gir bølger. Men dette ser da bedre ut? Når kystvarslet for bølger også er blitt snillere? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Blouberg Svart 5.Juli Link til dette innlegget Svart 5.Juli Lars H. skrev 8 minutter siden: Nå har det vært mye ikke så bra vær i ukevis, og da spesielt vind som gir bølger. Men dette ser da bedre ut? Når kystvarslet for bølger også er blitt snillere? Det er absolutt håp om bedre vær framover. Ser bra ut fra onsdag her oppe. Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 MMSI:259014460 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
Lars H. Svart 5.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli Varslet ovenfor er for Marstrand-området, og vi tenker å gå til Dyrön mandag (?) for etter et par dager å gå videre til Källö Knippla. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Gunga Din Svart 7.Juli Link til dette innlegget Svart 7.Juli Lars H. skrev On 5.7.2025 at 17.20: Og sannelig traff jeg en gammel båtplassen venn også,Morgan med fru fra Gunga Din som stort sett bor i båten i Middelhavet, men er hjemme i juli og august. verden er ikke stor. det var kul å treffes igjen, vi ses iblandt på Dyrøn, men med båt i Middelhavet blir det ikke så lett. vi treffet også en annen kompis fra Tønsberg, som var der med sin båt ! Han fikk ett hedersomnämnade för att han tagit så vel vare på sin båt. M/K Solbris https://m.facebook.com/groups/375775536151305/permalink/2430391670689671/? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Lars H. Svart 7.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli Det ble som planlagt en kort tur (7Nm og 1t 20min) til Dyrön idag i flatt vand og vindstille. Det er litt gråvær, men rundt 20g. Vel fremme kl. 1030 var det bare å velge og vrake i plasser med båser, 2 båter mot moloen og en mot kaien. Nå er det blitt mer båter, så det var greit å ankomme da vi kom. Her er havneavgiften like grei som i Skärhamn for båter opp til 10m, SEK310 med strøm. Kafeen på kaien er åpen. Charter/rutebåtene er på plass Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 9.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli Her på Dyrön syd bare nyter vi livet i sol og varm trekk fra SW og rundt 22gr. Dette er et bilfritt sted bortsett fra en bil som butikken har. Ellers går det i gamle 3-hjulinger pluss en og annen mer moderne sak med 4 hjul. Planen videre er et par timers tur sydover til Källö Knippla imorgen. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Chilli Solbris Svart 9.Juli Link til dette innlegget Svart 9.Juli Overskyet her i dag og litt mer vind. Ser ut som et idyllisk sted!! Bare å nyte!!!😃😃 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.