Lars H. Svart 18.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli Og dagene går her vi ligger på Knippla. Dette er nesten som å ha hytte på Sørlandet med egen brygge og bademulighet, bare at vi er i Sverige. Dere hjemme i Norge har hetebølge, men det er godt og varmt her også. Dette var temperaturen for sjø og luft igår med vindstille. Da ble det et par ganger at kapteinen måtte i vannet. idag er det litt mer levelig, 24 - 25gr. Ellers er det ikke så mye som skjer her, noen båter går og noen kommer. Men det er hele tiden ledige plasser. Her nede er det en del skarv, men idag kom det en fugl inn i havnen og satte seg og tørket vingene på badeplattformen til en dansk seilbåt. Den satt der og satt der . . . . og flyttet seg ikke da de startet opp motoren og dro. Om den ble med til Danmark aner jeg ikke. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 18.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli Jeg glemte visst at det var utlevering av bestilte varer fra Systembolaget på COOP butikken her igår, så nå har jeg litt rød Merlot fremover. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart Lørdag 21:09 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Lørdag 21:09 Og så var det lørdag her på Knippla. Havnen er nesten full, klokken er 2300 og vi visker til hverandre når vi skal si noe . Det er vindstille og 24gr. og den absolutte tyastnaden har lagt seg over havnen. Jeg har tatt meg et lite glass rødt. Jeg skulle ta meg et glass tidligere idag da temperaturen lå på 30gr, men det var temperaturen på vinen også. Så den ble lagt til kjøling i kjøleskapet. Nå er Merlot'n perfekt. Jeg har også dyppet det hvite legemet i sjøen i 22gr. I kveld ble det dusj i et dusjrom på 2 x 3m der man slipper å få våte klær. Det blir vel tropenatt her igjen, det var det faktisk helt ute på Måseskär igår. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Chilli Solbris Svart Lørdag 21:36 Link til dette innlegget Svart Lørdag 21:36 Dette blir nok en sommer som går i minneboka som over gjennomsnittet flott!!! Kos dere!😃😃 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Lars H. Svart Lørdag 21:51 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Lørdag 21:51 Man glemmer fort de første 3 ukene med kulde (vifteovn), kuling og 4 meter bølger utpå. Men nå er det leggetid. Termometeret viser 22,8gr. klokken 2330. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Chilli Solbris Svart Lørdag 21:53 Link til dette innlegget Svart Lørdag 21:53 Sov godt!☺️☺️ Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Lars H. Svart Mandag 11:49 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Mandag 11:49 Etter 11 dager på Knippla (med full septiktank) var det vel tid for å forflytte seg? Jo da, det ble en 2 timers tur sydover til Donsö. Her var havnen halvfull da vi ankom ca. 1100. Vi har alltid ligget innerst på innsiden av den innerste flytebryggen, og sannelig fikk vi den plassen iår også! Her er det kun longside på alle flytebryggene med mulighet for å ligge utenpå hverandre. Men på innsiden av den innerste bryggen tillater ikke havnesjefen dette på grunn av at de med faste plasser innenfor får problemer med å omme inn og ut. På den ene siden av "vår" brygge ligger det nå en danske, en tysker og en nederlender. På vår side, vi og to svensker. Idag er det lettskyet og en lett bris, men temperaturen er opp mot 27gr. Her er det greie havneavgifter, for oss SEK280, alt inkludert. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Chilli Solbris Svart Mandag 15:29 Link til dette innlegget Svart Mandag 15:29 Kan man reservere seg mot å ha noen utenpå seg? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Lars H. Svart Mandag 18:08 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Mandag 18:08 Etter hva havnekapteinen sa til meg, skulle jeg om noen kom og ville legge seg utpå oss gi beskjed til dem at havnekapteinen ikke tillot det. Rett etterpå kom det en båt som ville legge seg utenpå båten bak oss. Da løp han bort og ga dem beskjed om å finne en annen plass. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 15 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15 timer siden Vi ligger fremdeles på Donsö, og har foreløpig betalt (SEK280 med el pr. dag) til mandag. Men nå dauer jeg snart av varme, stekende sol, null vind og 30gr. i skyggen! Nå må jeg sette rødvinen i kjøleskapet. Jeg liker temperert rødvin, men 30gr. er for mye! Vanligvis er regn og torden noe man helst vil unngå, men nå håper jeg på at det været som er meldt om et par timer snart kommer. I morges fikk jeg en hyggelig prat med havnekapteinen som ønsket oss velkommen tilbake. Han husket oss godt fra de to forrige årene vi lå på eksakt den samme plassen. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart 11 timer siden Link til dette innlegget Svart 11 timer siden Akkurat nå melder Flensburg om tordenbyger og styrtregn. Med store bokstaver. Vi skulle egentlig vært i butikken, men regnet med at Yr hadde sitt på det rørre. Og de traff blink. Så blir det kjøligere. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 7 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7 timer siden Jeg må si at den svenske kapteinen i nabobåten har en artig T-skjorte. Kanskje vi her på forumet som hjelper andre her med elektriske sykdomsproblemer burde få oss noe slikt? Men forklaringen på T-skjorten er litt annerledes. "Electric Nurse är ett småskaligt hantverksbryggeri från Göteborg, känt för sina stilsäkra och stabila öl. Grundat 2012 av Peter Robertsson, en tidigare elektriker, och en tidigare sjuksköterska, fick bryggeriet sitt namn – Electric Nurse." Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.