ChillOgSpinn Startet 2.Juni Link til dette innlegget Startet 2.Juni Hei, Jeg er helt grønn på alt som gjelder strøm, og lurer derfor på om noen kunne forklart meg tydelig hvordan jeg skal koble LED-strips til båten igjennom 12V batteri. Fint hvis noen kan finne link til alle tingene jeg bør kjøpe, gjerne på biltema. Vil ha av/på bryter og led strips med ikke alt for høy kelvin. Sitér dette innlegget Link to post
Bellil Svart 3.Juni Link til dette innlegget Svart 3.Juni Hvis du forteller hvilken type LED-strips du skal bruke og hvor kan du nok få bedre svar. Ta gjerne med avstand fra batteri og bilder som viser hvor du vil ha bryter. Kanskje vil du ha dimmer også? Og gjerne noe som passer med det som er i nærheten fra før av? Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Arne2 Svart 3.Juni Link til dette innlegget Svart 3.Juni Det ville sikkert hjelpe om noen som allerede har installert slike LED-strips forteller litt om hvilke typer de kjøpte, eventuelt også hvordan de installerte dem. Har også tenkt på å sette opp slike, men da blir det jo litt ut i fra "prøving og feiling" ettersom jeg ikke har gjort akkurat dette før. Sitér dette innlegget Link to post
finnarne Svart 3.Juni Link til dette innlegget Svart 3.Juni Jeg la opp ledstrips i akterlugaren når jeg holdt på å jobbe med vann- og dieseltank. limte de direkte opp under dekk på sidene. https://www.biltema.no/batutstyr/elektrisk-utstyr/batbelysning/interiorbelysning/led-list-48-w-2000058567 Koblet de direkte til 12 volt via en sikring, så pr nå går de på når hovedstrømsbryter er på. Det blir det selvfølgelig en endring på. Led listen ligger bak en dekksbjelke, så det blir naturlig skjerming ut i rommet. Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
Vaagen Svart 3.Juni Link til dette innlegget Svart 3.Juni Jeg installerte for en tid tilbake LED-strips i min båt, av den typen fra Biltema som kan klippes i passe lengde. De er 12v, så kan brukes direkte på båtens strømforsyning. På mine er det 3-trinns dimmer. Lurer på om det er denne, men sjekk i butikken om den kan kobles rett på 12v: https://www.biltema.no/bygg/belysning/innendorsbelysning/led-lister/led-list-dimmer-2000051732 Sitér dette innlegget 1988 Silver Viking 462, Mercury 35hk 1986 Fjord Touring 930 CC, VP AD41A 2016 Terhi 445C, Tohatsu 30hk Link to post
Faxen Svart 4.Juni Link til dette innlegget Svart 4.Juni Led strips kan forstyrre VHFen. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.