Jump to content

Volvo Penta IPS


Puffen

Recommended Posts

Mener dette ble diskutert her for ikke så lenge siden..?

Men jeg blir like imponert hver gang noen kommer med noe helt nytt, som dette drevet med propellen foran...

Bilde under er fra 50-60 tallet tror jeg...Bilde

 

Erik

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Link to post
Share on other sites

Vennligst rett på det jeg sier nå hvis jeg er helt på jorde.

 

Jeg så et innslag om Volvo Penta sitt nye propell system på Beyond Tomorrow på TVNorge for noen uker siden. Der tok de blant annet to like båter, hvor den ene hadde Volvo sitt nye propell system, mens den andre hadde de "tradisjonelle propellene", og viste oss forskjellen i akslerasjons hastigheten og forskjellen i diameter på svingene. Volvo sine nye propeller var suverent best og jeg mener de sa at de leverer propellene til båter over 38 fot.

 

Jeg mener desutten at jeg her den ene dagen så en båt på båtnett.no som hadde Volvo Penta IPS, så jeg tror nok systemer allerede er i salg.

Link to post
Share on other sites

IPS har vært på marekedet et års tid.

 

Bilde

 

IPS leveres med D6 310 og D6 370

 

Det mest spektakulære er kanskje IPS joy stick som gjør at man enkelt manøvrerere båten i trange farvann. Joy Stick

 

Cranchi, Benetau, Bavaria og Windy vet jeg leverer IPS på noen av sine båter. Windy leverer det på 42 Grand Bora og 43 Typhoon.

 

Performance test av Windy 43 med IPS 500

Jeg trodde lykken lenge var 2x D6 350 i denne båten, men etter at jeg så IPS joy stick demo på VP's site ser jeg store fordeler med IPS.

Link to post
Share on other sites

For stor og for liten? Denne må du utdype.

skulle vi lagt så mye penger i en båt er 43'en for liten i forhold til konkurrentene. Maks bredde 4 meter på 43 fot, det er smalt. Sammenlignet med 37'en kan vi få litt trangere salong, 2 bad hvorav ett har dusjkabinett. Det er ikke verdt 2 mill mer enn det en 37 koster.

 

Også var det båtplass da. Ikke lett å få tak i det til så stor båt

 

Det er et ganske stort hull i Windy's sortiment for sporty turbåter etter 37. 42 Grand Bora har ikke soveplass til 2 voksne og 2 store barn, 43 har lite bovolum sammenlignet med konkurrenter i 5 millioners klassen. Det ryktes at det kommer en 46 etterhvert, og de har lange snakket om Scandinavian Express konsept som skal være et par HT båter på 35-40 fot med bra bokomfort.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...