elskerseiling Posted June 5 Share Posted June 5 Finnes det effektiv malingsfjerner eller andre produkter for å fjerne biltema selvpolerende bunnstoff? Båten skal visstnok ha blitt sandblåst i 2017 og bygget opp på nytt men det har blitt kladda mye biltema stoff av forrige eier etter dette. Quote Link to post
subwoofer Posted June 5 Share Posted June 5 Owatrol Marine Strip/Dilunett funka bra for meg. Ikke arbeidsfritt, men det er ikke alternativene heller. Quote Link to post
Faxen Posted June 5 Share Posted June 5 Oxalsyre, tapetklister og vann. Fjerner ikke grunning. Smør på vent to timer, så prøv med skrape, går det av: bruk høytrykks spyler.. Quote Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
subwoofer Posted June 5 Share Posted June 5 … hvis du står et sted hvor det ikke gjør noe at du spyler utover ti-talls kg spesialavfall. Quote Link to post
Sinvano Posted June 5 Share Posted June 5 Holder en knapp på kaustisk soda, tapetklister og vann. Har fungert bra for meg. Ellers er ei god skrape, litt øl, og litt motivasjon er godt alternativ. Quote Link to post
enslagsgjest Posted June 5 Share Posted June 5 subwoofer skrev 56 minutter siden: … hvis du står et sted hvor det ikke gjør noe at du spyler utover ti-talls kg spesialavfall. Det er litt ironisk at bunnstoff er spesialavfall på land, men det er helt ok at det flasser av i sjøen. Nei kjenner meg fristet av Coppercoat og SilicOne. Quote Jeg er en slags gjest Link to post
subwoofer Posted June 5 Share Posted June 5 Det har med konsentrasjoner å gjøre, det er en forskjell på å fordele det i et titalls kubikkmeter jord og kubikkilometer med vann. Og TBT er ikke bruspulver, gammelt bunnstoff er fullt av sånt. Quote Link to post
Lars Hansen Posted June 7 Share Posted June 7 elskerseiling skrev On 5.6.2025 at 15.27: Finnes det effektiv malingsfjerner eller andre produkter for å fjerne biltema selvpolerende bunnstoff? Båten skal visstnok ha blitt sandblåst i 2017 og bygget opp på nytt men det har blitt kladda mye biltema stoff av forrige eier etter dette. Hvordan ser det ut i dag, sitter alt godt, eller flaker det av? Hva vil du ha under videre? Dersom alt sitter godt og du skal kjøre på med selvpolerende videre, ville jeg slipt alt glatt med eksentersliper, og lagt et lag Vinylprimer. Jotun Nonstop Supreme tror jeg er det beste du får av selvpolerende med tanke på groing. Quote Link to post
Recommended Posts