elskerseiling Startet Torsdag 13:27 Link til dette innlegget Startet Torsdag 13:27 Finnes det effektiv malingsfjerner eller andre produkter for å fjerne biltema selvpolerende bunnstoff? Båten skal visstnok ha blitt sandblåst i 2017 og bygget opp på nytt men det har blitt kladda mye biltema stoff av forrige eier etter dette. Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart Torsdag 13:35 Link til dette innlegget Svart Torsdag 13:35 Owatrol Marine Strip/Dilunett funka bra for meg. Ikke arbeidsfritt, men det er ikke alternativene heller. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart Torsdag 14:11 Link til dette innlegget Svart Torsdag 14:11 Oxalsyre, tapetklister og vann. Fjerner ikke grunning. Smør på vent to timer, så prøv med skrape, går det av: bruk høytrykks spyler.. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
subwoofer Svart Torsdag 15:14 Link til dette innlegget Svart Torsdag 15:14 … hvis du står et sted hvor det ikke gjør noe at du spyler utover ti-talls kg spesialavfall. Sitér dette innlegget Link to post
Sinvano Svart Torsdag 15:51 Link til dette innlegget Svart Torsdag 15:51 Holder en knapp på kaustisk soda, tapetklister og vann. Har fungert bra for meg. Ellers er ei god skrape, litt øl, og litt motivasjon er godt alternativ. Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart Torsdag 16:11 Link til dette innlegget Svart Torsdag 16:11 subwoofer skrev 56 minutter siden: … hvis du står et sted hvor det ikke gjør noe at du spyler utover ti-talls kg spesialavfall. Det er litt ironisk at bunnstoff er spesialavfall på land, men det er helt ok at det flasser av i sjøen. Nei kjenner meg fristet av Coppercoat og SilicOne. Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
subwoofer Svart Torsdag 16:28 Link til dette innlegget Svart Torsdag 16:28 Det har med konsentrasjoner å gjøre, det er en forskjell på å fordele det i et titalls kubikkmeter jord og kubikkilometer med vann. Og TBT er ikke bruspulver, gammelt bunnstoff er fullt av sånt. Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 16 timer siden Link til dette innlegget Svart 16 timer siden elskerseiling skrev On 5.6.2025 at 15.27: Finnes det effektiv malingsfjerner eller andre produkter for å fjerne biltema selvpolerende bunnstoff? Båten skal visstnok ha blitt sandblåst i 2017 og bygget opp på nytt men det har blitt kladda mye biltema stoff av forrige eier etter dette. Hvordan ser det ut i dag, sitter alt godt, eller flaker det av? Hva vil du ha under videre? Dersom alt sitter godt og du skal kjøre på med selvpolerende videre, ville jeg slipt alt glatt med eksentersliper, og lagt et lag Vinylprimer. Jotun Nonstop Supreme tror jeg er det beste du får av selvpolerende med tanke på groing. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.