Code0 Startet igår klokken 10:24 Link til dette innlegget Startet igår klokken 10:24 Hei, jeg har VP MD2030 m/ orginal 65 Amp dynamo. Satte inn 3x100 Ah liPeFo4 for tre år siden , og victrom batteri overvåker BMV712 SMART . Sens går fra dynamo til + på forbruksbank. har vært veldig fornøyd, lading spratt opp på 50-55 A fra dynamo på 2000/ min.. I år er det maks 20 Amp på halvfulle batterier. Kan en dynamo plutselig kun gi 50%, trodde det var virker/ virker ikke…? Testet med vannkoker (909W) på inverter og startet motor, fortsatt kun 20 A fra dynamo, ikke nok til å kompensere for strømtrkket. hvis det kan skje at dynamo kan gi 50% så får jeg bytte den, hvis ikke må det være noe annet (?). Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 23 timer siden Link til dette innlegget Svart 23 timer siden Har samme motorer og dynamoer og 400A+90A litium, og får opp mot 2x55A. Har ingen svar, men følger denne tråden. Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 22 timer siden Link til dette innlegget Svart 22 timer siden Reimen slurer ? Dårlige børster ? Brudd i sense kabel ? Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 22 timer siden Link til dette innlegget Svart 22 timer siden Snodig. Kan det tenkes at dynamoen har fått kjørt seg såpass at børster ol er blitt litt slakkere i pelsen og den derfor ikke klarer å produsere like mye? Ville også sjekket om det går mye strøm over den andre utgangen på Argofet av en eller annen grunn. Antar BMV ikke måler på denne. Sitér dette innlegget Link to post
StorStas Svart 22 timer siden Link til dette innlegget Svart 22 timer siden Tror du kan få dette symptomet om en av de interne diodene i dynamoen svikter, sånn at de slipper igjennom noe strøm "feil" vei. Blir dynamoen så varm at du ikke kan ta på den, samtidig som den ikke leverer, så styrker det mistanken om det. Kan vel også være et internt ledningsbrudd et sted, sånn at ikke alle viklingene er med på å produsere strøm. Sitér dette innlegget Link to post
Luske_Ludvig Svart 21 timer siden Link til dette innlegget Svart 21 timer siden Dynamo har nok levd ett hardt liv. Og som en skriver, kan en diode som være gåen. Fikses med ny laderegulator (som også inkluderer nye børster) Du bør i tillegg begrense dynamotemperatur. 55A mer enn 30 min = varm dynamo. Bør ikke overstige 100 C på utsiden. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.