Harald- Startet 28.Juni.2003 Del på Facebook Startet 28.Juni.2003 Jeg har en VP TD 70, og synes den ryker litt mye på tomgang, lys grå røyk. Når jeg kobler inn og går på tomgang, eller på marsfart (1750 RPM) ryker den ikke i det hele tatt. Jeg mistenker at dette kommer fra turboen. Det danner seg også en oljefilm på sjøen når motoren går på tomgang, har vannkjølt eksos. Deler av kjølevannet går ut i gjennom siden, der kommer det ikke noe oljefilm, kun i gjennom eksosen. Er det noen som har en mer fornuftig forklaring? Hvordan sjekke om det er smøreolje fra turboen? Vet noen hva det koster f. eks for en innbytteturbo? Sitér dette innlegget Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 28.Juni.2003 Del på Facebook Svart 28.Juni.2003 Hei Celina Oljefilmen kan være både olje eller uforbrent diesel. Har du forbruk av smøreolje? Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
Harald- Svart 28.Juni.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2003 Har ikke målt smøreoljeforbruket, men der er noe forbruk, men ikke unormalt mye... Sitér dette innlegget Link to post
sumo Svart 28.Juni.2003 Del på Facebook Svart 28.Juni.2003 Har en mistanke om at dette er noe du må leve med Sur Volvorøyk er kjennetegnet på TD 70 på tomgang. Ta ut dysene & få sjekka spissene, er de OK, ville jeg snoka rundt og prøvd å få låne en turbo (ikke så vanskelig som man skulle tro) for å prøve om det virker før du går til anskaffelse av en ny/bytteturbo. Er motoren du har en orginal marinemotor, eller hjemmemarinisert? Er det en 70 A (kjennetegnes ved CAV innsprøytningssystem) eller B/C o.s.v (Bosch innsprøytning)? Sitér dette innlegget Link to post
Harald- Svart 28.Juni.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2003 Er ikke sikker på om det er en 70 A, men jeg har en CAV innsprøytingspumpe, og motoren har stått i en buss en gang. ( har til og med manometer for trykkluft for bremser forran og bak ) Sitér dette innlegget Link to post
BK Svart 28.Juni.2003 Del på Facebook Svart 28.Juni.2003 Er ikke sikker på om det er en 70 A, men jeg har en CAV innsprøytingspumpe, og motoren har stått i en buss en gang. ( har til og med manometer for trykkluft for bremser forran og bak ) Motoren din er helt i orden denn Min er akkurat likedann, røyken ved tomgang kommer av lav eksostemp oljefilmen har jeg og, men den mengden som er syntes jeg at den bør få lov til å ha. Sitér dette innlegget Link to post
Terje Svart 30.Juni.2003 Del på Facebook Svart 30.Juni.2003 Fra en ting til en annen, har likedan motor med likedan symtomer, men hva er deres oljetrykk ? Mitt visser: tomgang kald 3, varm 2,5, alt over 1300RPM kald 3,8, varm 3,1 Sitér dette innlegget Terje Nidelv 300 sport Volvo penta D6 Link to post
BK Svart 30.Juni.2003 Del på Facebook Svart 30.Juni.2003 Kald 2,5 varm 3 Har føleren etter bypasventil og filter, men det har vel ikke du ? Boka sier 3 ved varm motor Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.